Испания ще затегне регламента за рекламни публикации за криптовалути, като в тях ще трябва да има информация за рисковете за инвеститорите. Освен това пазарният регулатор ще трябва да бъде уведомяван предварително за мащабни рекламни кампании, насочени към 100 000 и повече лица.

По силата на наредба, публикувана в "Държавен вестник", посланията с реклама на биткойни или други криптовалути ще трябва да бъдат с ясно, балансирано, безпристрастно и вярно съдържание, съобщи испанският борсов регулатор (CNMV), цитиран от Франс прес.

Освен това тези публикации ще трябва да припомнят, че този сектор не е регулиран и може да доведе до пълна загуба на инвестираните средства.Новата нормативна рамка ще влезе в сила в средата на февруари.Цената на криптовалутите, най-вече на най-известната от тях, биткойна, силно нарасна през 2021 г. поради засиления апетит на традиционните финанси към такъв вид продукти. Това накара много частни лица да инвестират в такива активи, влагайки понякога огромни суми.

Явлението, насърчавано в социалните мрежи от спортни или медийни звезди, сред които актрисата Ким Кардашян и футболиста Андрес Иниеста, тревожи пазарните власти в много страни.В Китай държавата забрани в края на септември трансакциите с криптовалути. В Европа и в САЩ регулаторите също се взират все повече в тази децентрализирана мрежа, която трудно може да бъде поставена в нормативна рамка.