Десетки сигнали за лоши пътища са получили в регионалното министерство тази седмица. И докато хората определят инфраструктурата у нас като изискано френско сирене с големи дупки, то инвеститорите бягат далеч, съобщи Нова тв.
Пътят между Белоградчик и Връшка чука не е ремонтиран над 20 години, казват хората, живеещи в района.
„Това е международен път и е лицето на България. Ние се изхранваме основно от туризъм, а това е пътят към Белоградчишките скали”, оплакват се местните.
Масови жалби срещу лошо състояние на пътя постъпиха в регионалното министерство и за трансграничния коридор Русе - Велико Търново, който минава през не малко население места.
Пътната настилка е претоварена, а трафикът на тирове е предпоставка за пътно-транспортни произшествия. Едно от най-засегнатите места е село Поликраище. Местни жители се оплакват от в пъти по-високите нива на шум отново заради преминаващите товарни камиони.
Кметът на селото Марин Тодоранов заяви в ефира на NOVA, че лично е направил проучване – през летния период, когато трафикът е най-интензивен, през Поликраище минават над 12 000 превозни средства.
Българските автомагистали крият висок риск от пътни инциденти.
Общинската пътна мрежа в страната е в най-лошо състояние, а причината за това е, че за нея предвидени предварително пари за ремонти няма. Затова от сдружението на общините да предлагат да има специален бюджет за общинските пътища.
Иво Димов, който е кмет на Димитровград и заместник председател на Националното сдружение на общините заяви, че републиканската пътна мрежа е равна като дължина на общинската, но финансирането е в съотношение едно към осем в полза на републиканските пътища.
„Общините в момента разчитат изцяло на подкрепа от държавата”, обясни Димов. Той предлага да бъде създаден специален фонд с ресурс от около 300 млн. лв. за реновиране на общинската пътна мрежа.