Около 50 китайски компании, включително "Хуауей" и ZTE, ще присъстват на Световния мобилен конгрес /MWC 2022/, който започва в понеделник в Барселона и ще покажат авангардни решения и нови устройства, тъй като Европа все още се разглежда като значителен пазар за китайските технологични гиганти въпреки нарастващата геополитическа несигурност.
Четиридневното събитие ще бъде два до три пъти по-голямо, отколкото през 2021 г., с регистрирани участници от 2000 компании и 183 страни и с 50 процента от участниците на ниво директор или по-горно, според официалния уебсайт на MWC.
Събитието беше отменено през 2020 г. поради пандемията от COVID-19. Тази година обаче много от големите световни имена в мобилните технологии ще се завърнат на живо в Барселона, а силно присъствие ще имат китайските компании, включително "Леново", "Хуауей", "Сяоми", ZTE и Oppo, внасяйки гама от продукти и най-нови технологии в опит да впечатлят местните потребители.
"Хуауей", която срещна големи неуспехи на европейския пазар през последните години, ще пусне серия от нови продукти по време на събитието, което показва целта й да остане ангажирана на Стария континент. Honor, някога дъщерно дружество за смартфони на "Хуауей", но сега независима марка, ще представи новата си серия телефони Magic 4 по време на събитието.
Въпреки че все още не разкрива какво ще представи в Барселона, от "Леново" заявиха, че се стремят към създаването на по-свързан и все по-хибриден свят, който увеличава производителността в дигиталната ера и дава възможност за интелигентна трансформация на хората.
Производителят на смартфони Oppo също ще заложи на нов продукт за свързаност, върхови мобилни технологии, постижения в областта на разширената реалност и 5G, както и няколко водещи продукта от висок клас.
Базираната в Шънджън компания ще създаде пет големи изложбени зони на своя щанд – "Марка", "Флагман", "Технология за смартфони", "5G" и "Екосистема за разширена реалност". Освен това виртуална детска площадка за технологични ентусиасти от целия свят ще зарадва почитателите на авангардните решения.
За китайските предприятия Световният мобилен конгрес все още е много важна платформа за демонстрация на продукти, общуване лице в лице с клиенти и показване на възможности. Следователно не е изненада високият брой участници от Китай и показва също така значението на европейския пазар за тях, смята Ма Дзихуа, влиятелен анализатор на технологичния сектор.
Според наблюдатели, нарастващото китайско участие демонстрира също неефективността на усилията на САЩ срещу технологичните компании от азиатската страна и невъзможността за повлияят сериозно върху структурата на индустрията. Перспективите за сътрудничество между китайски и европейски фирми остават големи, особено в 5G, където Китай играе водеща роля. През ноември 2021 г. Министерството на индустрията и информационните технологии съобщи, че броят на потребителите на 5G в Китай възлиза на 450 милиона, което представлява повече от 80 процента от изчислената глобална потребителска база. Близо 1,43 милиона 5G базови станции са изградени в страната, образувайки най-голямата подобна самостоятелна мрежа в света с над 60 процента световен дял, според министерството.
"Въпреки че някои европейски страни очевидно са повлияни от политически съображения, има и много други, които се грижат повече за развитието на собствените си дигитални икономики“, казва анализаторът Хуан Хайфън. Според него, европейските телекомуникационни оператори се фокусират върху развитието на бизнеса и все още тихо разширяват цифровите услуги като 5G и облачните.