Въпреки трудната година, белязана от коронавирус пандемията и затруднения в глобалните вериги на доставки, BMW Group България отчита ръст в търговското представяне и на трите марки, които представя на българския пазар и позитивен тренд при потребителското търсене. При марката BMW броят на реализираните през 2021 г. автомобили е 1000, което представлява 15% ръст в сравнение с предходната година. При MINI продажбите се увеличават също с 15% до 98 доставки. Представянето на BMW Motorrad е най-доброто до момента, като мотоциклетното подразделение на компанията постига ръст от 25% и 121 скутери и мотоциклети.

Особено популярни на пазара са моделите от семейството BMW X, които заемат първите позиции по отношение на продажбите. Най-продаван модел е BMW Х5 (151), следван от BMW X7 (124) и BMW X6 (89). Запазва се тенденцията делът на моделите от BMW X семейството от общите продажби да надхвърля 50%, като през 2021 достига до 61%.

BMW Group се ангажира с развитието на електромобилността като движеща сила за устойчиво развитие. През следващите десетина години компанията планира да пусне на пътя около 10 милиона изцяло електрически коли. Електрифицираните модели - plug-in хибриди и изцяло електрически - предлагани от BMW продължават да набират популярност в България и през 2021 г. Общите доставки на електрифицирани превозни средства са 111 (45 BEV и 66 PHEV), което представлява пазарен дял от 11% и ръст от 82% на годишна база. Лидер в реализацията в този сегмент продължава да бъде BMW i3 (28), следвано от X5 xDrive 45e (26) и iX3 (12). С разширяване на моделните предложения и особено след въвеждането на пазара на технологичните флагмани BMW iX и BMW i4, съответно от ноември 2021 и февруари 2022, очакванията на BMW България са тенденцията на разширяване на пазарното присъствие на електрифицирани превозни средства да се запази.

Традиционно силно на българския пазар е представянето на високопроизводителните и производителни автомобили на подразделението BMW M GmbH. Общо те заемат 22% дял от продажбите. Толкова (22%) е и делът, в реализацията на марката BMW, на автомобили от луксозния сегмент, като постигат ръст от 11% спрямо предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2021 г. техният дял е 49%, расте делът на бензиновите двигатели – 39%, нараства делът и на Plug-in хибридите - 6,5%, а изцяло електрическите са 4,5%.

При избора на компановка, делът на четирицилиндровите редови двигатели е 28%, а на трицилиндровите - 6%. Във високия клас 48% от клиентите избират шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели, а 13% осемцилиндрови.

Александър Миланов, генерален мениджър на BMW Group Bulgaria
Александър Миланов, генерален мениджър на BMW Group Bulgaria

Сред акцентите за 2022 г. са моделната офанзива в компактния сегмент - новото BMW Серия 2 Купе, новото Серия 2 Active Tourer и новото BMW X1, което ще включва и изцяло електрически модел, както и обновяването на луксозния сегмент, което ще покаже напълно нова комбинация от най-доброто изживяване при шофиране, най-доброто цифрово изживяване и лукса. С изцяло нови iDrive и BMW Operating System 8 клиентите на BMW ще могат повече от всякога да създадат интуитивна, емоционална и естествена връзка със своя автомобил.

50-тата годишнина на M GmbH е идеалната платформа за редица вълнуващи високопроизводителни и производителни модели, включително първият уникален за марката BMW M автомобил от 40 години и едва втори, в нейното съществуване - BMW XM, чието производство започва в края на годината.

При марката MINI лидер в продажбите е MINI Countryman (42), следван от MINI Hatch с три врати (32). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 30% от продажбите са електрифицирани превозни средства - електрическото MINI Cooper SE (22% от общите продажби на марката) и plug-in хибрида MINI Countyman Cooper SE (8%).

През 2021 г. BMW Motorrad постига най-висок търговски резултат на българския пазар. Реализацията на марката достига 121 мотоциклета, като лидерството запазват R 1250 GS ADVENTURE (23), R 1250 GS (19) следвани от C 400 GT (11).

В световен план BMW Group приключи миналата година със значителен растеж. В сравнение с 2020 г., марката BMW е реализирала 2 123 795 нови автомобила по целия свят или ръст от 9,1%, което я прави най-търсената марка в премиум сегмента. Общият търговски резултат на BMW Group достига 2 521 525 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce, продадени по целия свят, и ръст от 8,4% в сравнение с 2020 г.

Електрифицираните модели представляват 13% от глобалните продажби на BMW и MINI през 2021 г. В цифри това означава 328 316 нови автомобили, което е със 70,4% повече спрямо година по-рано. В Европа делът на електрифицираните превозни средства реализирани от Групата вече е 23% или 225 415 доставки.