Ако някой е виновен за спада на продажбите на Volkswagen Golf (освен кризата с чиповете и липсата на доставка на части заради войната в Украйна), това до голяма степен е T-Roc. Явно на съвременния европеец не е достатъчно, че бестселърът се предлага в комби версията Variant и със задвижване на всички колела. Модерните хора искат едновременно голяма, но по-здрава кола, с по-високи места за сядане и по възможност направен на същата платформа като митичния голф. За това бе и създаден T-Roc. От излизането му на пазара преди 5 години досега бяха продадени над 1 милион бройки от модела и дойде ред на неговата модернизация. Имайте на предвид, че "сестрата" на T-Roc - Skoda Karoq, се появи на пазара през същата 2017 година, но е предпочетена от два пъти по-малко клиенти.
И с какво се различава обновеният T-Roc от своя предшественик? Интериорът е основно променен. Автомобилът е станал в пъти по-луксозен, модерен и иновативен. Облицовката навсякъде е от висококачествена мека пластмаса, добавени са нови вентилационни отвори. Ще откриете и нов скоростен лост за автоматичната DSG трансмисия с двоен съединител. С нова визия е и мултифункционалният кожен волан, който в спортната модификация R-Line разполага с копчета под формата на сензорни повърхности. Климатикът също е с нов сензорен контрол.
Екранът на мултимедийната система, който бе вграден в таблото в първата версия на германския кросоувър, сега се намира в горната му част и се издига отгоре като таблет. По този начин той е по-близо до волана и следователно по-достъпен. Системата е с 9,2-инчов дисплей, има страхотен гласов контрол, функции за стрийминг и 3D карти.
Една от другите промени е 8-инчовото цифрово арматурно табло като стандарт, като този в най-висок клас оборудване R-Line то набъбва на 10,25 инча. Чете се добре, можете да зададете точно това, което ви трябва, както и да показва и навигационната карта.
Всички информационно-развлекателни системи са базирани на най-новата MIB3 архитектура, така че не липсват и онлайн услуги We Connect Plus, стрийминг или възможност за безжична връзка на смартфон с автомобила чрез Apple Carplay или Android Auto.
На пръв поглед външно колата привлича вниманието със светеща лента в радиаторната решетка, свързваща фаровете. Освен това предните LED светлини са стандартни, а модерните IQ.Light LED Matrix се предлага като опция. Решетката на радиатора също е различна, а бронята има променен вид на отворите за всмукване на въздух. Дизайнът на задната броня също е изместен, разделените хоризонтално ориентирани LED задни светлини имат леко обновена графика и динамични мигачи.
LED-матрични фарове осигуряват значително подобряване на видимостта. Докато технологията Dynamic Light Assist спомага за осветяването на пътя в завои и не заслепява насрещното движение при включени дълги светлини, самостоятелните LED-сегменти на Hightech-системата на фаровете осигурява по-прецизно разпределяне на светлинния поток, като в определени ситуации те могат да се включват и изключват поотделно.
Тестовата версия на кросоувъра бе с най-мощния 1,5-литров бензинов двигател със 190 конски сили с автоматичната трансмисия DSG и то със задвижване и на 4-те колела 4Motion. Този мотор е предостатъчен да чувствате сигурен при ускорение и изпреварване на автомобил с тегло от почти 1,5 тона. Че дори и може да сте победител и при рязко тръгване от място на светофар. Освен това при наличие на пакет Sport, при което нивото на шасито от пътя е намалено със сантиметър, опция за режими на шофиране. Може да избирате от Eco, Neutral, Sport и Individual и разликите между тях наистина се усещат.
Ако не сте избрали специален режим на шофиране и карате на стандартната настройка, тогава трансмисията работи много икономично на празен ход и изключва два от цилиндрите на двигателя, когато не е нужно те да работят. Това води до пестене на гориво най-вече при движение в града.
T-Roc предлага наистина прилично вътрешно пространство и луксозна модерна обстановка, както отпред и така и отзад, и определено изненадва с много добър комфорт при пътуване.
Накрая ще спомена и една уникална система за принудително спиране, с която разполага кросоувъра и която без да искам използвах по време на теста. При движение в тясна софийска квартална уличка дадох предимство на друга кола, излизаща от пряката пред мен и пуснах фолксвагена по инерция, без да натискам спирачката. Серийният асистент за аварийно спиране Front Assist обаче веднага разпозна изкочилата от страничната уличка кола и наби автоматично спирачките, предупреждавайки едновременно с звуков и светлинен сигнал.
В случая електрониката на фолксвагена нямаше нужда да се намесва, но в друг (ако сте се разсеяли за секунда или пред колата тръгне да притичва дете), този асистент наистина може не само да предпази от катастрофа и дори да спаси живот на пешеходец или колоездач.