Край него ще има парк на автоиндустрията
На 173 511 квадратни метра площ ще бъде разположен българският завод “Некст.е.Го” за електрически коли в Ловеч. Това става ясно от постъпилото инвестиционно предложение в регионалната екоинспекция в Плевен. За предложението за изграждане и управление на иновативен завод за сглобяване на електрически автомобили е съобщила община Ловеч в сряда.
От него става ясно, че бъдещият завод ще се намира в имот в “Индустриален парк Балкан”, разположен в Северната промишлена зона на Ловеч. От площта за завода около 17 250 кв. метра ще бъдат предвидени за паркинг за служители и посетители, за контролно-пропускателен пункт на камиони, паркинг за товарене на готовите превозни средства, такъв за логистични дейности и тестово изпитание и др.
Първата копка е планирана за юли -
символично една година след като проектът беше обявен
В началото на април компанията получи от община Ловеч виза и в момента чака разрешително за строеж. Паралелно се провеждат търгове за главен изпълнител на проекта.
“Некст.е.Го България” ще разполага със собствени фотоволтаици - слънчеви панели на покрива, които ще го направят първия напълно въглеродно неутрален завод в Европа.
Размерът на инвестицията е над 280 млн. лв. Има още един проект в напреднала фаза, който да се реализира в същия индустриален парк - фотоволтаичен парк с големина около 100 мегавата. Той ще ще захранва останалите компании в индустриалния парк, които се очаква да са от автомобилния сектор.
Още около 500 декара остават свободни в Индустриален парк “Балкан”, който ще е с обща площ 1400 дка. Зоната се изгражда около терен в завод “Балкан” в Ловеч, на който ще бъде разположена и фабриката за електромобили. Теренът на завода е на братята Кирил и Георги Домусчиеви, които държат 49,998% от “Некст.е.Го България”. Останалите 50,002% от дружеството са на германската Next.e.Go Mobile.
През август заводът край Ловеч получи и сертификат за инвестиция клас А. Държавата подписа и
меморандум с компанията за помощ от 34 млн. евро
Те обаче ще се отпуснат, при условие че до 2024 г. има производствени активи в експлоатация и разкрити 250 работни места, до 2027 г. - най-малко 10 хил. продадени автомобила и 365 работни места.
Планът за България предвижда в края на 2023 г. заводът да е напълно оборудван и да се направят първите пробни електромобили. Пълномащабното производство ще започне през втората половина на 2024 г., когато ще бъдат възприети и новите стандарти, засягащи производството на автомобили в Европа. Първата година при пълен производствен капацитет ще бъде 2025 г., посочва изпълнителният директор на “Некст.е.Го” Любомир Станиславов.
Амбицията на производителите е възможно най-много части от автомобила да бъдат произведени в България, включително и най-важните алуминиеви компоненти. Това е
иновативната технология, която ще се използва за българските електромобили и ще им осигури 2-3 пъти по-дълъг живот
Алуминиевата конструкция ще се произвежда от българската фирма “Етем”, а кабелите - в завода на “Язаки” в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на “Бош”.
Бразилската футболна суперзвезда Неймар пък стана рекламно лице на колите на ток. Нападателят на “Пари Сен Жермен” е новият глобален посланик на марката Next.e.Go Mobile със седалище в германския град Аахен. На 5 май в Берлин Неймар представи продуктовата линия за 2022 г., наречена e.wave X. Ще има и нова версия на малкия електрически градски автомобил, който ще бъде с променен дизайн тип кросоувър.
“Много съм доволен да започна това партньорство с e.Go Mobile и да подкрепя техния глобален ангажимент за устойчива електрическа мобилност”, каза Неймар.