От 1 месец в Националното толуправление е наета външна юридическа фирма, която да промени договора с „Капш“ за управление и мониторинг на толсистемата, съобщи вицепремиерът в оставка Гроздан Караджов в „Денят започва“ по БНТ.
Според него всеки месец се плащат по 2,5 млн. лв. за дейности, които в действителност не се извършват. Договорите обаче са така сключени, че трудно могат да се развалят и целта на наетата външна фирма била да построи делото, което се очаква да се води в съда, ако се стигне до там.
Преди два месеца Караджов съобщи, че договорът с австрийската компания "Капш" за поддръжка и надграждане на толсистемата у нас ще бъде намален, защото няма припокриване на услугите, които предлага, и сумите, които се заплащат за тях.
Става дума за системата за проследяване на трафика на тежкотоварните автомобили и електронно начисляване на пътни такси според изминатите километри. Кабинетът "Борисов" уверяваше, че консорциумът само ще изгради толсистемата, за което получи 180 млн. лв., а след това тя ще бъде управлявана изцяло от българската държава.
Тихомълком обаче преди Коледа на 2020 г. предишното ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и МРРБ сключиха договор за нови 140 млн. лв. с "Капш" за мониторинг, поддръжка и надграждане на тол системата.
Междувременно Главна дирекция "Национална полиция" обяви, че изпраща в прокуратурата материали от проверка на толсистемата с данни за престъпление, извършено от предишно ръководство на АПИ именно във връзка с този договор.