Продажбите на нови дизелови и бензинови автомобили в Европейския съюз през второто тримесечие на годината спрямо същите месеци на 2021 г. отчитат силен спад, докато продажбите на хибридни и електрически модели забавиха ръстовете си. Това съобщи Франс прес, позовавайки се на най-новите данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), цитирана от БТА.

Продажбите на бензинови автомобили са намалели с 22,2 на сто на годишна база до 909 000 автомобила, което представлява 38,5 на сто от продажбите на нови коли в ЕС през тримесечието, приключващо в края на юни, сочи докладът на организацията.

Продажбите на дизелови модели спадат с 27,7 на сто, достигайки 409 000 броя. Това са само 17,3 на сто от общите продажби на нови автомобили спрямо 20,2 на сто през същия период на 2021 година.

Според прогнозите в България продажбите на нови бензинови модели достигат 6894 или увеличение с 6,6 на сто през второто тримесечие спрямо същия период година по-рано. Същевременно новите дизеловите модели са се свили с 15,6 на сто до 464 продажби.

Продажбите на нови автомобили като цяло в Евросъюза са намалели с 14 на сто до 4,6 милиона през първата половина на 2022 г. в сравнение със същия период на 2021 година. Всички големи европейски пазари отбелязаха двуцифрени спадове за посочения период.

През първата половина от годината продажбите на нови автомобили в България се увеличават с 13,3 процента в сравнение със същия период на миналата година. Между януари и юни у нас са регистрирани 14 639 нови коли при 12 926 през първите шест месеца на 2021 година.

Хибридните автомобили също отчетоха лек спад в продажбите си, възлизащ на 2,2 на сто. През периода април-юни те рязко намаляха в Италия и Германия, но продължиха да растат във Франция, Испания, Белгия и Полша. Хибридните автомобили представляват 22,6 на сто от общите продажби за Общността. По оценки на европейската автомобилната асоциация, в България продажбите им се увеличават с 5,2 на сто до 182 броя.

Plug-in хибридите (PHEV), които комбинират мощността на батерията с двигател с вътрешно горене, отчитат низходяща тенденция в продажбите си, започнала в края на миналата година със силен спад във Франция и Германия. През второто тримесечие на годината те намаляха с 12,5 на сто или 206 000 броя, заемайки дял от 8,7 на сто от общите продажби на нови автомобили.

Родните продажби на нови Plug-in хибриди са намалели с 6,7 на сто през второто тримесечие на годишна база, с 28 продадени броя - най-нисък брой сред страните членки на ЕС.

Най-силен спад сред европейските пазари отчитат новите автомобили, задвижвани на природен газ - 62,9 на сто.