В националната кампания “Бизнес хонорис кауза” ще отличим за втора поредна година фирмите, които повишават качеството на живот у нас
Във времената на различни и продължителни
кризи българските компании показаха, че мислят
не само за собствения си бизнес, но и за обществото. Те подобряват качеството на живот в регионите, където развиват дейността си, като подпомагат училища, болници, възстановяват културно-исторически обекти, организират стажантски програми, помагат на деца, лишени от родителски грижи.
“24 часа” вярва, че тези истории трябва да бъдат
разказани, за да насърчим и други компании да
развиват корпоративно-социална отговорност.
Затова миналата година стартирахме националната кампания “Бизнес хонорис кауза” и отличихме първите 15 български компании, инвестирали в образование, здраве, местни общности, благотворителност, култура. Те получиха статуетка - жезъла кадуцей, символ на съзидателната сила и мира, на специална церемония.
Тази година продължаваме да търсим и други
български фирми, които да разкажат своите истории и каузи, без значение от мащаба - малки, средни или големи. Кандидатстването ще става през www.24chasa.bg, където фирмите ще попълват обикновен формуляр. Основният партньор на кампанията отново е “Кауфланд България”. Преди дни
търговската верига заслужи поредното си отличие -
бе обявена за любимата марка на българите в потребителската класация. Компанията бе отличена
като търговска верига №1 у нас и любим международен работодател.
“Бизнес хонорис кауза” стартира през март 2021
г. в разгара на пандемията. Междувременно Европа бе сполетяна от войната между Русия и Украйна, която доведе до бежанска вълна и тежки икономически последици.
“Не сме предполагали, че след непознатото предизвикателство COVID идва страшното предизвикателство война. И трябва вече да гледаме след него, защото България и светът ще имат нужда от рестарт. Разчитаме на отговорния бизнес, защото животът ни има нужда от консенсус - в икономиката, в
образованието, във финансите”, обърна се към българския бизнес издателят на “24 часа” Венелина
Гочева при връчването на наградите през март.
В различни категории те бяха дадени на “Кауфланд България”, Българската банка за развитие,
“Евроинс”, “КонтурГлобал”, УниКредит Булбанк,
Пощенска банка, Банка ДСК, “Виваком”, групата
“Геотехмин”, “Каолин”, “Аурубис”, “Филип Морис”,
“Джи Пи Груп”, винарната “Винекс Славянци”, модния бранд LUCY Fashion.
Компаниите могат да кандидатства в 10 различни категории:
? Подкрепа за местните общности;
? Благотворителност;
? Принос за опазване на околната среда;
? Инвестиции в човешкия капитал и условията
на труд;
? Повишаване на качеството на живот в региона;
? Принос за развитието на образованието;
? Развитие на гражданското общество;
? Меценатство и култура;
? Принос за здравеопазването/борбата с
COVID-19;
? Развитие на културно-историческото наследство и духовност.