През 2020 г. на един жител на ЕС се падат по 0,53 леки автомобила, отчита Евростат. На регионално равнище обаче е имало значителна разлика в притежанието на автомобили в ЕС: като се изключат двете крайни стойности (Вале д'Аоста и Майот), най-високото регионално равнище (Автономна провинция Тренто) е почти седем пъти над най-ниското (Пелопонес).
По отношение на броя леки автомобили на 1000 жители страните от Източна Европа са регистрирали най-ниски равнища, а западните най-високи с някои отделни регионални разлики.
През 2020 г. три от петте района с най-голям брой автомобили на 1000 жители са в Италия - Вале д‘Аоста (1787), Автономна провинция Тренто (1285) и Автономна провинция Болцано (871). Другите два са Флеволант (857) в Нидерландия и Оландските острови (840).
Тези регионални равнища често се свързват с икономическата ситуация, но може да се повлияни и от специфични обстоятелства: големият брой автомобили във Вале д‘Аоста се дължи на данъчните правила, а във Флеволант е обвързан с близката до по-голям град локация.
Най-малък брой автомобили е отчетен в два френски отвъдморски департамента - Майот (72) и Френска Гвиана (209), и три гръцки региона - Пелопонес (186), Централна Гърция (238) и Северно Егейско море (261).
В България броят на леките автомобили на 1000 души в Югозападен район е 470, в Северозападен - 400, а в Южен централен - 383
Картината е доста различна по отношение на лекотоварните автомобили (камиони, влекачи и специални превозни средства с изключение на ремаркета и полуремаркета), където не са налице системни разлики между западните и източните европейски региони. Делът на лекотоварните автомобили в общия брой превозни средства в регион зависи от няколко фактора. Сред тях са регионалните транспортни системи и инфраструктура за различни видове товарен превоз като автомагистрали, железопътни линии, пристанища и капацитет на летищата. Регионалните икономически характеристики също играят своята роля - дали в съответната регионална икономика преобладава промишлеността или услугите или дали регионът е разположен на ключови европейски транспортни коридори.
Дванадесет от 15-те региона в ЕС с най-нисък дял лекотоварни превозни средства от всички видове превозни средства са в урбанизирани райони на Германия (в границата между 7,4 и 9,7 на сто). Имайки предвид липсата на данни за Гърция (която е с най-голям дял товарни превозни средства в общия брой превозни средства през 2019 година), най-високият дял товарни превозни средства в общия брой превозни средства през 2020 г. е отчетен в Испания (9 от 15-те региона с най-високи равнища), варирайки между 25,4 на сто (Канарски острови) и 19,4 на сто (Каталуния), посочва БТА.