За преобладаващото мнозинство от българските граждани онлайн медиите и телевизията са основен източник на информация за положението в страната. Сред поколенията на най-младите - 18-30 годишните и хората на средна възраст - 41-50 годишните, информационните сайтове изпреварват телевизиите като източник, на който се доверяват за достоверни вътрешни новини. Сред хората от поколението на 31-40-годишните онлайн медиите изостават само с 5% след телевизиите.

Това показват данните от изследване, проведено през юни 2022 година по проект на Институт „Отворено общество“ – София.

30% от 18-30-годишните следят основно информационните сайтове, а 24% - телевизиите. За 16% социалните медии са източник на достоверна информация.
При поколението на 41-50-годишните доверието в информационните сайтове е 34%, а в телевизиите - 29%. 8% следят новините по социалните медии.

Когато имат нужда от информация за положението в страната, мнозинството от живеещите в столицата се доверяват най-вече на информационните сайтове, сочи проучването. За мнозинството от живеещите извън столицата телевизията остава основен източник на информация, като на нея разчитат най-голям дял от хората в селата и малките градове.

Над 40% от анкетираните с висше образование заявяват, че основно се доверяват на информационни сайтове, докато само 29% - на телевизията. Обратно - при хората с основно образование 57% предимно се следят новините по телевизията, когато имат нужда от информацията за положението в страната, а 6% - по информационни сайтове.

Според проучването в интернет ежедневно прекарват време 54% от респондентите, а около 15% по няколко пъти в седмицата. Никога не отделят време за интернет 21% от анкетираните. През последното десетилетие делът на хората, които ежедневно прекарват време в интернет нараства от 31-33% в периода 2009-2013 г. до 54% през юни 2002 г. В същото време делът на тези, които заявяват, че изобщо не влизат в интернет намалява над два пъти от 49-54% в периода 2009-2013 г. до 21% през юни 2022 г.

Изследването на терен е проведено и финансиране по проект на Институт „Отворено общество“ – София от Алфа Рисърч.