Изпадналата във финансови затруднения китайска група "Евъргранд" (Evergrande) започна производството на първия си автомобил, който е електрически, в завод в северния град Тянцзън, съобщи нейният филиал "Евъргранд ауто" (Evergrande Auto), цитиран от Франс прес, предава БТА.
Китайският гигант на недвижимите имоти "Евъргранд" е притиснат от колосален дълг, оценен миналата година на 260 милиарда долара, и се бори за оцеляването си.
Освен в недвижимите имоти, "Евъргранд" работи в много други сектори, като автомобилостроенето има потенциал да се превърне във "витрина" на конгломерата.
"Групата има удоволствието да обяви началото на серийно производство на модела "Хънчъ 5" (Hengchi 5), нейния първи автомобил", посочи "Евъргранд ауто" в комюнике. Първите доставки ще започнат от октомври, уточни предприятието.
Основаният през 2019 г. филиал на "Евъргранд ню енерджи груп" (Evergrande New Energy Group) още от самото начало заяви амбицията си да се конкурира с американския производител на електромобили "Тесла" (Tesla). Тогава групата си даваше срок от три до пет години, за да стане най-могъщата в света в сферата на електрическите коли. Конгломератът с централа в южния град Цантун обаче изостана с проектирането и маркетинга на автомобилите си. Оперативните затруднения бяха изострени от големи финансови проблеми и пускането на "Хънчъ 5" неколкократно беше отлагано.
Финансовото положение на "Евъргранд", който дълго време беше номер едно в недвижимите имоти в Китай, силно се влоши от миналата година. Оттогава пазарите следят с безпокойство развоя на събитията, тъй като срив на група с такива мащаби би имал катастрофални последици за икономиката на цялата страна.
"Евъргранд" трябваше да представи през юли основните линии на план за преструктуриране, но обявяването му беше отложено за неопределено време. За да излезе от кризата, фирмата се опитва през последните месеци да продава активи и да намали участието си в други компании. "Евъргранд" обаче запазва големите си амбиции в автомобилостроенето.
Според местните медии ръководителят на дружеството Сюй Цзяин иска до 10 години да превърне групата в "шампион на електромобилите" и да направи сектора основен бизнес за компанията.
В Китай пазарът на електрически автомобили е особено конкурентен. Местните автомобилостроители са много и се съревновават да се възползват от възможностите, които предлага този сектор, подкрепян от субсидии при покупка.