Всички населени места трябва да имат

връзка поне с общинския си център

Автобусите по дългите линии от републиканската транспортна схема да могат да спират в областните градове и само на две допълнителни места. Това предвижда проект на Наредба за транспортните схеми и превоза на пътници.

Сегашната ситуация, при която автобусите могат да спират в много населени места, създавала неудобство за пътниците и удължавала много времето за пътуване. Освен това големите превозвачи отнемали хора от автобусите, които пътували по общинските и междуобластните линии.

Републиканската схема включва автобусни линии, които свързват населени места от две и повече области с начална и крайна спирка. В тази категория попадат и тези, които се движат от областен център над 30 000 жители до някой от курортите.

В наредбата се изисква още при разработването на общинските транспортни схеми задължително да бъде осигурена свързаност на всяко населено място с общинския център, освен ако такава връзка не съществува по автобусна линия от областната транспортна схема.

Автогара или спирка по маршрута на междуселищна линия или такава в населеното място се определя от общинския съвет, а не от кмета, каквато е сега.

При разработване на разписания се осигуряват интервали между часовете на тръгване от всички общи спирки по междуселищни автобусни линии от едно и също направление, а не само начална и крайна. (24часа)