Министърът на туризма Илин Димитров проведе работни срещи с представители на германския туристически бизнес – със Сьорен Хартман, председател на Федералния съюз на германската туристическа индустрия и изпълнителен директор на DER Touristik Group, и с Владимир фон Шнурбайн, ръководител на регионалната политика на Lufthansa Group и Eurowings, съобщиха от пресцентъра на министерството.
В срещите, които се проведоха по време на международното туристическо изложение World Travel Market /WTM/ в Лондон, беше подчертано стратегическото значение на германския туристически пазар за България и бяха обсъдени възможности за съвместно сътрудничество в областта на маркетинга и по-доброто позициониране на дестинацията ни.
Министър Димитров подчерта, че през следващата година Министерството на туризма планира да проведе мащабно „роуд-шоу“ в Германия за срещи на място с по-широк кръг представители от туристическия бизнес.
Lufthansa и Eurowings планират да приложат за следващата година по-умерена политика към европейските дестинации, като полетите към България се очаква да имат лек ръст в сравнение с 2022 г.
През месец октомври излязоха каталозите на германските туроператори, като в момента отстъпките за ранни записвания достигат до -50 процента. Много от тях продължават да прилагат изключително гъвкава политика по отношение на условията за анулации.
През следващата седмица предстои участие на България на международното туристическо изложение в Лайпциг (16-20 ноември), а в началото на следващата година и на изложенията в Щутгарт, Мюнхен и Берлин.