Министерството на икономиката и индустрията стартира анкета за очакваните въздействия от прехода към евро върху малките и средни предприятия в България, която ще продължи от днес до 16 декември. Допитването е анонимно и съдържа въпроси, които да изяснят теми като очаквани разходи, свързани с адаптиране на фискалните устройства и промяна на счетоводния софтуер, съобщиха от Министерството.
Информация се събира и за нуждите от обучение на персонала и други възможни предизвикателства пред предприятията в процеса на въвеждане на еврото.
Онлайн допитване на сайта започва от днес и ще продължи до 16 декември, а анкетата ще бъде разпространена и чрез специализирани организации.
Резултатите от проучването ще подпомогнат компетентните органи от българската администрация да идентифицират проблеми в процеса по преминаването от едната към другата валута от гледна точка на компаниите. Ще бъдат отчетени и очакваните ползи за предприятията от приемането на еврото, съобщиха от Министерството.
Оценките от анкетата ще бъдат използвани при планиране на стратегическите документи в сектора и ще се взимат предвид при подготовка на законодателни промени.
Сред въпросите, отправени към бизнеса, са: Въвеждането на еврото в България ще изисква ли промяна в счетоводната Ви система? По Ваше мнение до какви разходи за Вашето предприятие би довела тази промяна?; Въвеждането на еврото в България ще изисква цените на стоките и услугите да се обозначават в двете валути в период, започващ приблизително 5 месеца преди датата на въвеждането на еврото и завършващ 12 месеца след нея – т.нар. "период на двойно обозначаване на цените". По Ваше мнение до какви разходи за Вашето предприятие би довело изпълнението на това изискване?; Въвеждането на еврото в България ще изисква да се оперира с двете валути в рамките на един месец след датата на въвеждането на еврото – т.нар. "период на двойно обращение". Това ще доведе ли до допълнителни разходи за адаптиране на фискалните Ви устройства за работа с двете валути или до допълнителни разходи за съхранението на парите? По Ваше мнение какъв би бил размерът на тези разходи?.