92 на сто от потребителите са доволни от ВиК услугите в София през 2022 г. Социологическо проучване на агенция "Алфа Рисърч" показва значително нарастване на доверието към качеството на питейната вода и използването на дигиталните услуги на “Софийска вода”, част от Веолия, съобщават от компанията.
През 2022 г. има ръст от два процента на доволните потребители, през 2021 г. техният дял е бил 90%, а през 2019 г. - 87 на сто.
“Наблюдаваме трайна тенденция за увеличаване на дела на клиентите, които са много доволни от услугите на “Софийска вода”, част от Веолия. Това е най-важната и реална оценка за нашата работа и показва, че хората виждат и ценят постоянните ни усилия да подобряваме обслужването и качеството на услугите ни. 92 % доволни клиенти са и категорична мотивация да продължаваме да правим нещата все по-добре, все по-качествено, модерно и професионално”, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на "Софийска вода", част от Веолия.
Компанията се нарежда на първо място по обща удовлетвореност на клиентите сред останалите доставчици на комунални услуги в столицата, което го прави и водещо в ютилити сектора в страната.
Трите най-важни показателя за клиентите остават качество на водата, цената на услугите и строително-ремонтните дейности. В трите направления потребителите дават по-високи оценки в сравнение с минали периоди.
Най-сериозен ръст има в отношението и доверието към питейната водата. 85% от интервюираните дават положителна оценка за качеството на питейната вода през 2022, което е с 5% повече от 2021 г. Все по-голям става и броят на столичани, които избират да пият чешмяна вода. Ежедневно я консумират 57% от потребителите, а за още 25 % тя е редовен избор. Питейната вода в София е подходяща за всекидневна употреба дори и за бебета. В допълнение 96% от запитаните потвърждават, че не са имали проблем с качеството на водата в дома си.
80% от участниците в проучването отбелязват, че през последната година не са имали проблеми с водоснабдяването. А това е с 16% нагоре спрямо миналата година, което показва устойчивост и надеждност на услугите.
84% от клиентите не срещат проблеми и с канализационните услуги.
Все повече клиенти избират да подават и самоотчети. Тенденцията се повиши рязко по време на "Ковид" пандемията през изминалите две години. През 2022 г. 31% от респондентите избират да подават сами данните от водомерите си всеки месец. Процентът на избралите дистанционно отчитане също нараства с 3%, а цялостната удовлетвореност от отчитането на водомерите е 93%. Това се дължи и на новите възможности за самоотчет, които “Софийска вода”, част от "Веолия", осигури чрез сайта и мобилното си приложение. Все повече потребители залагат на дигиталните услуги, предоставяни от “Софийска вода”, част от Веолия. Например 48% от запитаните използват електронна фактура, което е с 16% повече от предходната 2021 г. Все по-високо клиентите оценяват качеството на обслужването и одобряват комуникацията с тях.
Въпреки икономическата криза и инфлацията през последната година, респондентите поставят нивото на комплексната цена за ВиК услуги в границите от ниско до нормално. Социологическото проучване е представително. То е проведено през ноември 2022 г. от независимата социологическа агенция "Алфа Рисърч" сред 1000 столични жители на възраст 18-60+, които лично отговарят за плащането на сметките си за вода в домакинството.