Fibank (Първа инвестиционна банка) успешно внедри в част от своите банкомати гласови менюта, които да помагат на незрящите лица при изтеглянето на пари от тях. Услугата е достъпна на 60 устройства на банката, разположени на ключови локации в големите градове. Иновацията е в синхрон с най-добрите световни банкови практики за улесняване използването на ежедневни банкови операции от незрящите.
Банкоматите предоставят звукови инструкции, така че хората, които не могат да прочетат екрана, да използват самостоятелно машината единствено чрез цифровата клавиатура под екрана. Информацията се предоставя посредством слушалки (собственост на клиента), които следва да се включат към букса на лицевата страна на устройството. Всяка от стъпките за извършване на операциите е пояснена, което позволява по-пълноценното използване на банкоматите от незрящите лица. Дългосрочната цел на Fibank е всеки нов банкомат да бъде пригоден за ползване от хората с нарушено зрение.
Подобна тенденция се наблюдава в силно развити страни, като банкомати за незрящи са инсталирали големи международни банки – Wells Fargo, Citibank, Bank of America, Royal Bank of Canada и други.