Ние знаем, че бъдещето е зелено, и работим в тази посока

Йовко Атанасов е регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония. Присъединява се към компанията през 2013 г., когато заема поста мениджър „Потребителска техника“ за страната. Има повече от 15 години опит в индустрията. Той е бакалавър по индустриален мениджмънт и магистър по бизнес администрация. Притежава и EMBA от Университета на Амстердам.

Интервюто е част от специалното издание на „24 часа“ и TREND „Мъжете с решения“, част от поредицата за успели личности с визионерски нюх. Новият брой е посветен на онези мъже, които взимат важни и трудни решения всеки ден, на лидерите, които утре ще сочат посоката в бизнеса, технологиите, ценностите и стремежите на съвременния човек. „Мъжете с решения“ е издание за търсещите и за смелите, за хората с вроден усет към промените и със здрав гръб за отговорността на растежа.

- Как се променя бизнесът ви днес – след пандемия, по време на война и сериозна инфлация?

- В центъра на нашия бизнес винаги са и ще бъдат потребителите. Следователно промените в него са диктувани от тях и техните нужди. Стратегията ни е изцяло подчинена на революционно клиентско преживяване и непрестанен стремеж към иновации. Ние знаем, че животът на потребителите е забързан и предполага да са гъвкави. Те имат нужда от устройства, които са мултифункционални, също като тях, и се ползват както за бизнес, така и за лични нужди. Мобилността е основен фактор при избора на устройство. Продуктите, които са леки, тънки, мощни и с дълъг живот на батерията, са най-търсени. Това се дължи до голяма степен на факта, че много хора днес работят дистанционно. Когато са извън големите градове – било то по финансови причини или за да са по-близко до своето семейство, те имат нужда от устройства, на които да разчитат във всяка ситуация. Ние им помагаме да са погъвкави, да работят безпроблемно от всяка точка и същевременно да се забавляват със своите близки. Разбира се, не забравяме и грижата за здравето на потребителите ни, затова непрестанно добавяме обновени продукти към портфолиото си, които освен мощни са безопасни за очите, тъй като са сертифицирани с TUV Rheinland Gold Label сертификат.

- Кой е бизнесът на бъдещето, в който ще ви е интересно да се развивате и доказвате?

- Според мен нашият бизнес е бизнесът на бъдещето. Изключително е вълнуващо да си част от създаването на иновативни продукти, които не просто отговарят на нуждите на потребителите, но създават един по-устойчив свят. В Lenovo знаем, че бъдещето е зелено и че потребителите искат технологии, които не само им предоставят необходимите удобства и мощност в работен и личен план, но и не вредят на планетата. Затова непрекъснато разширяваме устройствата, които притежават услугата за компенсиране на CO2, а така целим да постигнем амбициозната си цел за нулеви нетни емисии до 2050 г. Благодарение на това Lenovo намира място сред 100-те най-устойчиви компании в света според Corporate Knights Index и сред едни от най-иновативните според Boston Consulting Group.

- С какво ще сте променили професията, колегите си и може би света, когато излезете в пенсия? И чакате ли с нетърпение този момент, или напротив?

- Работата ми е твърде вълнуваща, за да чакам този ден с нетърпение. Това, което ме прави нетърпелив, е да видя как ще сме променили света не само на технологиите, но като цяло. Целта ми е да го направя по-иновативен и устойчив, а технологиите ни помагат именно в това.

- Kа?вo дa oчa?вaмe oт Lеnоvо в бъдeщe?

- Нaшaтa ocнoвнa цeл пpoдължaвa дa бъдe предлагането на цялocтни peшeния зa ?лючoви индycтpии и укрепване на пopтфoлиoтo нa ?oмпaниятa oт cвъpзaни ycлyги. Продължаваме да развиваме своята глoбaлнa вepигa зa дocтaв?и нa гpyпaтa, така че тя дa бъдe нaй-дoбpaтa в cвoя ?лac. Грижим се потребителите да откриват продуктите, от които имат нужда, и не просто да отговарят на очакванията им, а да ги надминават. Не на последно място, не спираме да поставяме и изпълняваме нови устойчиви цели и да разширяваме устройствата, които компенсират CO2.

Може да намерите Мъжете с решения“ на местата за продажба на списания в цялата страна.