Германският автомобилен производител BMW победи вечния си съперник Mercedes-Benz за втора поредна година. Групата, която включва също марките MINI и Rolls-Royce, е продала 2,1 милиона автомобила BMW миналата година. Това отново е малко повече, отколкото автомобилната марка Mercedes успя да реализира през 2022-а.
Така баварската марка остава номер 1 в световния луксозен сегмент. Преди това базираният в Щутгарт "Мерцедес" почти винаги бе начело по продажби.
Въпреки че продажбите на двете марки нараснаха през последните месеци на 2022 г., те не успяха да компенсират спада през първата половина на годината. През първите месеци на 2022 г. производството намаля поради недостиг на части и войната в Украйна. Автомобилният сектор също напоследък се сблъска с нарастващи разходи за енергия, по-високи разходи за финансиране и повишена конкуренция.
Както BMW, така и Mercedes отбелязаха спад на продажбите в Китай, тъй като клиентите стояха далеч от шоурумите поради строгите корона мерки в страната. Mercedes вече намали цената на своя електрически седан EQS миналата година в опит да се препозиционира на конкурентен пазар. Tesla също наскоро обяви, че ще намали цените си в Китай.
Въпреки това и BMW, и Mercedes успяха да удвоят продажбите на изцяло електрически автомобили миналата година.
Третият премиум германски автомобилен производител Audi е продал 1,61 милиона коли през миналата година. През октомври Audi все още предполагаше, че ще успее да пласира от 1,65 до 1,75 милиона коли, но тази брока в крайна сметка не бе достигната. С 1 614 231 доставки дъщерното дружество на Volkswagen също остана с почти 4 процента под нивото от 2021 г. В Европа продажбите са се увеличили с 1,2% до 624 498 автомобила, но в Китай има спад от над 8% до 642 548 бройки.