През следващите години плавно, но сигурно Mercedes ще спре да произвежда комби версии, класически купета, както и моделите от по-малкия си сегмент - А и В-класата. Германският гигант още миналата година обяви новата си стратегия, насочена към намаляване на разходите и фокусиране върху производството главно върху печеливши по-големи луксозни автомобили.

Английското издание Car&Driver съобщава, че е разговаряло с няколко "висши ръководители на компанията", според които "от 33 стила на каросерията, които Mercedes предлага в момента в Европа и САЩ, само 14 ще оцелеят."

Купетата и комбитата са сред най-силно засегнатите. Това не е много изненадващо, тъй като Mercedes вече се движи в тази посока, след като S-Class Coupe и Cabriolet бяха "пенсионирани". Бъдещият CLE ще замени както C, така и E- класа купета и кабриолети.

Това обаче е само началото, защото през следващата година от моделната гама ще бъде премахнат и CLS. Ще го последва и 4-вратата версия на AMG GT, което означава, че моделът ще продължи само едно поколение.

Комбито на C-класата ще "изчезне след 2028 г." Предстоящият нов E-Class Estate ще бъде спрян завинаги през 2030 г. Докато следващото поколение CLA трябва да дебютира през 2025 г. и да предлага вариант Shooting Brake, който също ще е последният.

Високопоставен служител на "Мерцедес" доверява пред медията: "Ние просто не се нуждаем от комбита или предложения с две врати, за да увеличим обема на производство“. Според него във "фантастичните" модели, които се продават само в Европа, нямат смисъл.

Много бъдещи модели ще бъдат електрически, а от Car&Driver твърдят, че тези коли ще направят голяма крачка напред благодарение на батерии с капацитет до 150 kWh. Те ще издържат до 805 км пробег, както и ще се зареждат по-бързо благодарение на опцията за бързо зареждане от 270 kW.