Продължават негативните реакции на водещите автомобилни производители срещу новия стандарт за вредни емисии Евро 7, приет от ЕС. Той ще се прилага от 2025 г., а целта му е допълнително намаляване на емисиите на вредни газове от новите превозни средства. Конкретно това означава инвестиране в нови технологии от страната на компаниите и вдигане на цената на колите с няколко хиляди евро. Това няма да е голям проблем за купувачите на BMW X5 или Mercedes S-класа, но за масовите клиенти едни две хиляди евро върху цената няма да се отрадят добре на продажбите, които и без това са в безпрецедентен спад от няколко години.

Германските гиганти Volkswagen и BMW използваха немския портал за автомобилна индустрия Automobilwoche като платформа, за да изразят дълбокото си несъгласие с новите планове на Европейския съюз. Те са категорично против това решение и са на мнение, че трансферът на нови технологии е невъзможен за толкова кратък период от време при добри търговски условия.

"Стойностите на емисиите, изисквани от Европейската комисия за тестове в тежки условия, нямат много общо с реалната употреба на автомобила, но изискват много допълнителни технологии. Поради високите разходи и необходимите човешки ресурси ще се работи по-малко по електрическия преход, така че бизнес сегментът също ще пострада", казват от "Фолксваген".

От BMW са на мнение, че екостандарта Евро 7 е инструмент за по-ранно спиране на производството на бензинови и дизелови двигатели, тъй като явно се смята, че производителите на автомобили ще следват линията на най-малкото съпротивление и ще изоставят двигателите с вътрешно горене.

Европейската комисия представи предложенията си за стандарта Евро 7 през ноември. Ограниченията за автомобилите трябва да бъдат само частично по-ниски от стандарта за емисии Евро 6, който е в сила от 2015 г. Но те трябва да бъдат измерени в разширена форма на тестове, които вземат предвид параметри като студено стартиране на двигателя и къси пътувания, когато емисиите на вредни газове (CO2, NOx) са многократно по-високи.

"Качеството на въздуха не е от полза, ако измерим емисиите на отработени газове на нов двигател с вътрешно горене при пълна газ и ремарке с коне на първа предавка на планински проход в Алпите", иронизириха от Volkswagen новите екотестове. От компанията смятат, че най-добрият начин за намаляване на емисиите е да се развие електрическа мобилност, но това може да е проблем, ако трябва да пренасочат всичките си ресурси, за да изпълнят нормата Евро 7 и различните хомологации.