Увеличават се фалшивите съобщения от името на „Български пощи“ през февруари. От компанията напомнят, че се разпращат фалшиви електронни съобщения и SMS съобщения от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

В съобщенията се съобщава, че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер и искане да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др.,

Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др.

Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите като подател на имейлите и SMS се копира името на "Български пощи" и електронния информационен адрес на дружеството [email protected], който е предназначен само за получаване на имейли.

"Български пощи" не изпраща имейли от адрес [email protected].
Компанията не изпраща тези съобщения, не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изисква по имейл или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.

Дължими цени към „Български пощи“ и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.