Фондацията Diesel Emissions Justice Foundation даде на съд френската група Stellantis, съобщава Autoblog.nl. Автомобилният гигант е обвиняван в използването на манипулативен софтуер за намаляване на показателите на вредните емисии при дизеловите двигатели. За подобни манипулации избухна и прословутия "Дизелгейт" с Volkswagen.
Според фондацията компанията Stellantis е използвала софтуер за измама. Това се отнася за автомобили от марките Peugeot, Citroen и DS Automobiles. Diesel Emissions Justice Foundation има ново проучване, в което може да се докаже, че марките се опитват да скрият по-високите вредни емисии на дизеловите си автомобили.
"Представяме нови доказателства пред съда, че Peugeot също използва софтуер за измама в дизелови модели. Двете тествани от нас коли са от 2016 и 2017 г. и в тях са използвали различни техники, които трябва да ограничат вредните емисии. Разследването показва, че "Пежо" мами и в двата случая", твърди Уесли Вейдър, адвокат в Stichting Diesel Emissions Justice.
"Според различни източници на информация, с които разполага фондацията, дизелови автомобили Peugeot, Citroen и DS са били снабдени с незаконни измервателни устройства. Тези незаконни уреди гарантират, че съответните превозни средства "спазват“ стандартите за емисии на типово одобрение на ЕС, докато са тествани, а в действителност не го правят. Превозните средства с екостандарт Евро 5 (продадени от 2009 г. до 2014 г.) съдържат "термичен прозорец", който гарантира, че системите за контрол на емисиите се изключват при обичайни температури. В допълнение колите с Евро 6 (2015 до 2019-а) включват допълнителни незаконни устройства, при които дозирането на AdBlue е значително намалено по време на нормална употреба. В резултат на това Peugeot, Citroen и DS отделят много повече NOx от законово разрешеното. В някои случаи повече от 14 пъти над законовия лимит", пише в сайта на фондацията със седалище в Амстердам.