Малко ще си спомнят марката Giannini, известна в Италия през втората половина на миналия век с безбройните разработки на автомобили Fiat и със съперничеството си с Abarth за радост автоманиаците. Още по-малко обаче знаят, че компанията от Рим е направила вероятно първия електрически Фиат 500, произведен в един екземпляр през 1967 г. на базата на историческия Cinquino и оборудван с електромотор с мощност 4 к.с., захранван от оловни батерии.
Сега Giannini отново излиза на сцената с малък електрически офроудър, който е предназначен за движение и по черни пътища.
Идеята идва от фотографа и предприемач Фабрицио Фери – съпруг на Джералдина Полверели, чийто дядо Волфанго пое компанията от семейство Джанини. Не говорим за автомобил, предназначен преди всичко за града, а за втора кола в планината и или на село. Към Regis Motors за разработването на електрическата платформа и производството на автомобила, римската компания ангажира и Corsetti Engineering Cor4, специализирана в офроуд решения. Резултатът е екологично превозно средство с груб вид, оборудвано със стоманени спойлери, закачени към рамата и плъзгаща се задна товарна платформа, способна да издържи до 250 кг.
Uso е тежка четириколка, чиито размери не се различават от градските автомобили на ток с традиционно одобрение M1. Дължината от 3,17 метра, например, е по-голяма от тази на Smart EQ fortwo, която е 2,74 метра, докато ширичината от около 1,62 метра е малко по-малка от тази на Fiat 500. Интересна е височината - 1,61 метра, която би трябвало да осигури комфорт дори и на по-високите пътници.
Батерията от 21 kWh е като при някои градски автомобили, като Twingo E-Tech Electric, който има акумулатори от 22 kWh. Според Джанини капацитетът на акумулатора ще гарантира пробег от 230 км в цикъла WMTC, който ще пада до 140 км, ако колата е снабдена с гуми за офроуд.
Giannini Uso вече се продава на цена от 28 500 евро без ДДС. Към това превозно средство ще се присъедини версия L7-e, която също може да се управлява от шестнадесетгодишни, но с по-малка батерия. В бъдеще ще видим и втори електрически автомобил от Giannini, предназначен за морските курорти.