Над 1500 малки и средни предприятия получиха подкрепа за участие в търговски мисии, бизнес форуми, конференции и контактни борси с основна цел – развитие на присъствието им на международните пазари. 

Те бяха подпомогнати от Изпълнителна агенция "Насърчаване на малките и средните предприятия" по специален проект.

Той постигна сериозен успех с преизпълнени индикатори, при това в срокове по проект, който премина през пандемията от КОВИД-19 и рестрикциите за пътувания и организиране на събития, коментира зам.-изпълнителният директор на ИАНМСП и ръководител на проекта Борислав Димитрачков на заключителната пресконференция по проекта..

“Заложените по проект 750 предприятия като индикатор за подкрепа бяха повече от двойно надминати и успяхме да спомогнем за интераницонализацията на 1591 компании от сектора на МСП с общ бюджет от малко над 2 милиона лева”, коментира координаторът на проекта и директор на дирекция “Интернационализация” Лъчезар Петков.

“В индикаторите заложихме изпълнение на 15 търговски мисии, но правилното разпределнение на бюджета ни позволи организацията на 24, в които се включиха общо 252 МСП. Подкрихме три континента – Северна Америка, Европа и Азия. Впечатляващото тук е, че над 60% очакват поне един договор за износ, а над 30% - повече от един“, допълни той.

“По отношение на международните събития, проведени в страната, регистрирахме 1339 МСП, които са взели участие в 26 събития и над 4000 общо представители на бизнеса, институциите, бизнес организациите и международни представители, които са взели участие и са взаимодействали и провели срещи с МСП”, коментира още Петков.