Ново проучване на Recurrent описва колко точно струва смяната на батериите на някои от по-популярните електрически коли и не е изненадващо, че тази процедура въобще не е евтина. Повечето от автомобилите имат гаранция за батерията, която покрива ремонти и/или подмяна за определен брой години, така че това се отнася повече за по-стари превозни средства извън гаранцията. Разходите зависят и от това дали батерията е оригинална част от производителя или е закупена от трета страна.
Според проучването на Recurrent средната смяна на батерията е 125,95 евро на kWh.
За първия масов електрически BMW - моделът i3, батерията струва от 2300 евро за употребявана до цели 14 700 евро за нова. Що се отнася до Chevrolet Bolt, самият GM цитира цена на батерията от 14 461 евро през 2017 г., но Recurrent установи, че дилърите искат от 14 700 евро.
Следва хибридният Chevrolet Volt, не трябва да се бърка с изцяло електрическия Bolt. И тъй като е хибрид, неговата по-малка батерия обикновено струва по-малко за смяна на изцяло електрическа кола. Recurrent посочи цена от 2750 евро за употребявана батерия или 7350 евро за нова.
Един от първите електрически масови модели - Nissan Leaf, има различни суми. Пакет от 30kWh може да струва от 3200 до 4135 евро, пакет от 40kWh може да струва от 6000 до 6400, а голям пакет от 62kWh е приблизително от 7800 до 8730 евро.
Батерията на Tesla Model 3 струва между 9180 и 14 520 евро, докато батериите за по-големия и по-скъп Model S варират от 11 000 до 20 200 евро. Една от най-евтините услуги е за Volkswagen E-Golf, чиято батерия от 35,8 kWh струва 1543 евро.