Когато обсъждаме нови електрически превозни средства, един от най-честите въпроси е колко дълго ще издържи батерията. Повечето потенциални купувачи са искрено притеснени от това, особено след като разберат колко трябва да платят за резервна батерия.
Порталът Recurrent, който се занимава с консултиране на собственици на електрически превозни средства, наскоро проведе проучване, за да отговори на този въпрос, като анализира данните от около 15 000 автомобила. Технологията на батериите измина дълъг път през последното десетилетие, така че са забелязани големи положителни промени в живота на батерията.
Резултатите показват обнадеждаващи резултати, а именно, че смяната на батерията е доста рядка. Най-старите електромобили за масовия пазар, Nissan Leaf и Tesla Model S, имат най-висок процент сменени батерии, но като цяло само 1,5 процента от електромобилите в проучването са със сменени батерии. Като повечето акумулатори са сменени в рамките на гаранционния период.
Освен това изследването твърди, че обхватът на електрическите превозни средства е стабилен. Влошаването не е линейно, тъй като показва, че батерията има известен спад в обхвата в началото и след това се изравнява за по-дълъг период. Имаше обаче значителни различия между изследваните автомобили. Например при навъртане на над 160 000 километра, пробегът за 85 kWh на Tesla Model S остава почти непроменен, докато пробегът на същото превозно средство с версията със 100 kWh намалява значително.