Американският производител на електрически автомобили "Тесла" (Tesla) намалява с между 2 на сто и почти 6 на сто цените на някои от моделите, които предлага в САЩ. Това показват данни, публикувани на корпоративния сайт на компанията, предаде Ройтерс.

Това е петото намаление на цените, което "Тесла" обявява от началото на годината за клиентите си в САЩ, които са най-големият пазар за превозни средства, произвеждани от компанията, предаде БТА. То идва в момент, когато администрацията във Вашингтон се готви да затегне изискванията за ползване на данъчен кредит при закупуването на електрически превозни средства, предоставен по американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), отбелязва Ройтерс.

"Тесла" намалява с по 1000 долара цените на двете версии на електромобила си "Модел 3" (Model 3) и с 2000 долара на електрическите автомобили с повишена проходимост "Модел Екс" (Model X). Освен това компанията ще продава с по 5000 долара по-евтино в САЩ електрическите автомобили от по-скъпите си серии "Модел Ес" (Model S) и "Модел Екс" (Model X).

"Тесла" обяви още, че очакваното затягане на правилата в САЩ ще намали данъчния кредит в размер на 7 500 долара, на който имат право купувачите на електромобилите й от серията "Модел 3". От началото на годината цената им в САЩ е намалена с общо 11 на сто, а на електрическите коли от серията "Модел Уай" (Model Y) - с 20 на сто.

Междувременно американската корпорация обяви, че планира да разшири използването на по-евтините литиево-йонно желязофосфатни батерии (LFP). "Тесла" планира да ги монтира на електрическите си камиони с полуремаркета, които нарича "Семи лайт" (Semi Light). Те ще изминават по-кратък пробег с едно зареждане на батериите си в сравнение с камионите "Семи" (Semi), също произвеждани от "Тесла".

Компанията не уточни кога електрическите камиони от версията "Семи лайт" ще бъдат пуснати на пазара.

"Тесла" съобщи, че електромоторите на по-малките й електрически превозни средства ще бъдат задвижвани от литиево-йонно желязофосфатни батерии с капацитет от 53 киловатчаса.