Компанията има 11,3% ръст на оборота за м.г. при 4,5% спад на продажбите на борзооборотни стоки

30 декара от опожарени преди години широколистни и иглолистни гори край Хасковското Стамболово ще бъдат възстановени с кампанията „SOS Залесяване“, която „Нестле България“ започва. Тя стартира тази година и ще продължи поне още 4 години, докато новозасадените фиданки са в състояние стабилно да се закрепят, съобщиха изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов и нейният мениджър „Комуникации“ Нели Ангелова.

До миналата година с помощта на доброволци „Нестле България“ е правила залесявания, но стартиращата сега инициатива има далеч по-голям мащаб. „Търсихме помощта на Лесотехническия университет и на земеделското министерство възможност да разширим тези наши инициативи и така стигнахме до проекта за Стамболово. Там преди години пожари са унищожили 108 декара иглолистни и 406 декара широколостни гори. 30 декара от тях сега ще бъдат възстановени на 4 етапа с помощта на цялостен план“, разказа Ангелова.

Това е само част от многобройните инициативи на „Нестле България“, които продължават в годините, като се разширяват и обогатяват с нови идеи. Например в рамките на програмата „Нестле за по-здрави деца“ тази година ще се подготвят нови учебни помагала. Нови идеи има и за „Нестле за живей активно“, каза Нели Ангелова.

Приоритет за компанията е и повишаването на стандартите за здравословни храни. Голяма част от портфолиото на компанията, което ще се появи тази година, ще е в зелената част на спектъра на т.нар. NutriScore, който показва степента на здравословност на съответната храна. "Нестле България" ще възстанови 30 декара от опожарена преди години гора край Стамболово, Хасковско, каза мениджърът по комуникациите Нели Ангелова.

"Нестле България" ще възстанови 30 декара от опожарена преди години гора край Стамболово, Хасковско, каза мениджърът по комуникациите Нели Ангелова.

„За 2022 г. „Нестле България“ има над 20 млн. лв. оборот, което е ръст от 11,3% в сравнение с предходната година, докато цялата група „Нестле“ има 8,3% ръст на продажбите. И този резултат е отбелязан на фона на спад с 4,5% на обемите на продажби на бързооборотни стоки по данни на AG Nielsen. През първото тримесечие на тази година ръстът на годишна база е 12,7% за „Нестле България“ при 9,3% за цялата група“, каза изпълнителният директор на „Нестле България“ Петър Стоилов.

За 2023 г. компанията е предвидила 15 млн. лв. инвестиции предимно в разширяване на производствения капацитет. От влизането си в България „Нестле“ е инвестирала в българската икономика 350 млн. лв., като една трета от тях са направени през последните 2-3 години, т.е. обхващат и периода на пандемията, каза Стоилов.