Купето със задна част на седан разполага с 302 конски сили

Модификациите на BMW серия 2 Гран купе имат много общи белези с най-малките баварски модели - “единичките”. Втората серия е като по-големия брат в семейството, по-натруфен, но в същността си е същата кола, но леко разтегната, с по-ниска линия на покрива и различен външен вид. Този вид при въпросното BMW M235i Gran Coupe може и да е стряскащ за BMW стандартите с нетипичния си, но готин цвят, предница на купе с характер и задна част на леко сплескан седан.

Това е най-малкият член на семейството купета на BMW с четири врати - след серия 4 Gran Coupe, серия 6 Gran Turismo и лимузината серия 8 Gran Coupe.

Неговият основен съперник е подобният стилово фокусиран Mercedes CLA, но може да се броят за конкуренти и коли като Volkswagen Arteon и Audi A5 Sportback.

Втората серия на BMW е налична и във вариант класическо купе с две врати, но за разлика от това Гран купе си остава със задвижване на задните колела. За BMW Gran Coupe по същество мощността идва като при “единичката” от предните гуми, но в тази най-мощна и ефектна версия BMW M235i Gran Coupe задвижването е 4х4.

Типичен за BMW салон
Типичен за BMW салон

Тестовият BMW M235i Gran Coupe разполага с горещия 2,0-литров четирицилиндров двигател с 302 к.с. с наистина впечатляващия въртящ момент от 450 Нм. Това М235i дърпа от място до 100 км/ч за едва 4,8 секунди, което го прави истински спринтьор на асфалта.

BMW M235i Gran Coupe може да бъде и хулиган на пътя, но не плаши шофьора с непредвидени и нервни реакции. Дори и да нямате много опит с управлението на по-мощни коли, трудно ще направите беля, защото електрониката и различните програми за безопасно управление

буквално коригират неволните грешки зад волана в желаната правилна посока

Превъзходното му устойчиво държане на асфалта се подсилва от типичното баварското окачване (адаптивно за тази версия M235i), допълнено и от диференциала с ограничено приплъзване и задвижването на четирите колела. Това позволява на водача да се забавлява при каране на път с поредица от завои, а не да се плаши и да му се изпотяват ръцете от тях.

В случая технологията BMW Performance Control (инерционно разпределение на въртящия момент) подпомага технологията за недозавиване ARB и повишава пъргавината на баварската машина още преди достигане на граничния режим чрез целенасочени спирачни намеси на вътрешните за завоя колела и осигурява по-неутрално поведение при завиване. Новоразработеният Torsen диференциал, който служи като блокаж на предната ос, придава още по-спортен характер на автомобила. Блокажът на диференциала е интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic Sport.

Режимът за състезателен старт (Launch Control) осигурява максимален въртящ момент от 450 Нм още на първа и втора предавка. Директното М спортно кормилно управление допълнително повишава пъргавината в завои, а спортните спирачки предлагат и допълнителна доза сигурност.

Няма да имате оплаквания относно пространството отпред - има много място за главата и краката, както и за лактите. Нишите на вратите са с приличен размер, а също така получавате голяма жабка и голям отвор под централния подлакътник. Изобщо има много места, където да приберете вашите вещи.

Ефектното вътрешно осветление на автомобила
Ефектното вътрешно осветление на автомобила

Мястото за краката отзад е идентично с това, предлагано от BMW серия 1 и малко по-щедро от това на Mercedes CLA. За съжаление обаче, тази оформено наклонена линия на покрива наистина

намалява пространството за главата на задната  седалка и на по-височките пътници няма да им е много удобно

Багажникът всъщност е по-голям от този на серия 1, но практичността е малко компрометирана заради малкия отвор. Независимо от това самата товарна площ е прилична, дълга почти метър, когато се използват задните седалки. Когато разделените в съотношение 60/40 задни кресла са сгънати, товарният отсек е дълъг повече от 1700 мм. Отворът на багажника е широк 960 мм в най-тясната си точка.

Освен класическите бутони на средната конзола и волана, основните елементи за управление са iDrive контролерът с чувствителна на допир повърхност и серийният 8,8-инчов контролен дисплей с тъч функция. BMW Live Cockpit Plus включва допълнително и навигационна система

и интелигентно гласово управление с онлайн обработка на гласа

На серия 2 Гран купе се монтират много от познатите от по-горните класове модели иновативни асистиращи системи. В зависимост от системата за следене на зоната около автомобила се ползват изображения от камери, както и данни от радарни и ултразвукови сензори, за да може рискът от инциденти да бъде намален чрез целенасочени намеси на спирачките или кормилното управление. Серийното оборудване включва предупреждение за опасност от удар и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, което реагира и на велосипедисти, както и предупреждението при напускане на лентата с активно връщане в лентата, което работи при скорости между 70 и 210 км/ч. Като опция се предлага активният контрол на скоростта с функция Stop & Go (за скорости до 160 км/ч), както и асистентът за шофиране, който включва предупреждение за смяна на лентата, опасност от удар отзад и предупреждение за напречен трафик.