Предлага завиден лукс, удобство и екран с 3D графики зад волана
За пореден път си признавам, че по принцип не харесвам джипове поради ред причини, които няма да изброявам отново. Така че не мога да не приветствам кола като новото Peugeot 408, което е една сполучлива смесица от класическия седан и кросоувър. Френският модел е предназначен за тези, които не обичат шофьорската седалка да е прекалено високо над асфалта.
Peugeot 408 събира най-доброто от двата свята на седана и кросоувърите, и то го прави в едни модерни и красиви форми, които не остават незабелязани от останалите.
Ако предницата на 408 напомня на последния вариант на 308, повдигнатият седан
се отдалечава от по-малката си сестра с по-големите си размери
Peugeot 408 е с 6 см по-дълъг от 308 и се простира на 4,69 метра. Височината му от 1,48 м, или с 4 см повече от компакта, му придава формата на така модерните кросоувъри.
Peugeot 408 се произвежда на същата платформа като 308 - EMP2 Evo, и наследява доста компоненти от този по-малък френски модел. Характерните странични “бивни” на френските модели са запазени, а решетката е голяма и ефектна, придружена с новото лого на марката.
Отзад е още по-готин. Автомобилът е оборудван с наклонен покривен прозорец и 408 всъщност е един ефектен фастбек, който с големите защитни пластмасови елементи намеква за приключенския му характер. Е, седанът
няма и намек за висока проходимост
при задвижването си, но затова пък изглежда добре.
Знаменитите дизелови двигатели на френската компания остават в миналото. Имаме един базов вариант с 1,2-литров PureTech, 3-цилиндров бензинов агрегат със 130 к.с. и два плъгин хибрида. Първият е 225 e-EAT8. Той е комбинация от бензинов PureTech двигател със 180 к.с. и електрически мотор с 81 kW. Втората версия е 80 e-EAT8. Съчетание е от PureTech двигател със 150 к.с. и 81kW електрически мотор. И двата са с автоматичната скоростна кутия e-EAT8. Литиево-йонната батерия е с капацитет от 12,4 киловатчаса.
Изпробваният по време на теста най-мощен хибриден вариант Peugeot 408 Hybrid 225 GT има обща мощност 225 коня и 360 Нм въртящ момент. Те са напълно достатъчни колата да има повече от прилично ускорение и да е пъргава (с леко недозавиване) и при каране по пътища със завои. По каталог Peugeot 408 Hybrid 225 GT трябва да може да измине 64 км само на ток, но реално километрите са около 45.
Колите на Peugeot винаги са се славили с комфорта при возене, който и тук се запазва. Приятно бях изненадан обаче от качеството на изработката и използваните материали - безупречно и луксозно, на премиум ниво.
Новата платформа
позволява колата да предложи много повече пространство
на краката на пътниците на задните седалки. В същото време обаче силуетът на купето и извиването на покрива скриват част от панорамата, когато възрастен се вози отзад, въпреки че достатъчно място за него има.
Багажникът също не е лош - 536 литра за чисто бензиновата модификация и 471 литра за хибридите.
Вътре веднага прави впечатление уникалният 10-инчов цифров дисплей зад леко сплескания спортен малък волан, който предлага 3D изображения (за по-високите нива на оборудване).
Екранът е направен от български специалисти
от американската фирма Visteon. 3D графиките подобряват времето за реакция с половин секунда, защото се виждат по-добре от шофьора, което при движение със 100 км/ч би се равнявало на 15 метра.
Екранът на централната конзола също е нов и е с диагонал от 10 инча. В долната му част познатите ни от предишните модели на французите “пиано” клавиши са заменени от виртуални бутони, наречени i-Тoggle. Те са за бърз достъп до основните функции и учудващо са доста удобни. Под тях, за щастие, са запазени и истинските физически бутони за климатика, аварийните светлини и достъпа до основните асистенти на автомобила, както и класическото копче за усилване и намаляване на звука от уредбата.
Воланът е малък, спортен, многофункционален, с възможност за подгряване. Шофьорската позиция е леко по-висока, с усещане за кросоувър.
Асистиращите системи са от последно поколение, като използват данните от 6 камери и 9 радара.
Моделът е с адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил.
Колата има автоматично аварийно спиране
с предупреждение за сблъсък. Разпознава пешеходци и велосипедисти при движение от 7 км/ч до 140 км/ч. Има и активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана. Дава сигнал за внимание на водача, откривайки нарушена бдителност при дълги периоди на шофиране и при скорости над 65 км/ч. Това става чрез анализиране микродвиженията на кормилното управление.
“Пежо 408” разполага още със 180-градусова камера за заден ход с висока разделителна способност с интегрирана почистваща дюза. Шофьорът има и 360-градусова помощ при паркиране с 4 камери с висока разделителна способност и други улесняващи живота на борда глезотии.
PEUGEOT 408 HYBRID 225 GT
Двигатели: бензинов и електрически
Работен обем: 1598 куб. см
Мощност: общо 225 к.с.
Въртящ момент: 360 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 7.8 сек
Максимална скорост: 233 км/ч
Задвижване на колелата: предно
Консумация на гориво
Смесен цикъл: 1.2 л/100км
Електрически пробег: 64 км
Резервоар: 40 л
Тегло: 1706 кг