• Собствената марка на ритейлъра е най-бързо развиващата се собствена марка у нас
  • „Брей!“ е гаранция за качество „от българи за българи“,  каза Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.

8 нови плодове и зеленчуци от 15 български производители стават част от най-силната българска собствена марка „Брей!“. Сред новите попълнения на портфолиото на марката от тази седмица са розови домати, краставици, айсберг, малини, ягоди и боровинки, а към тях ще бъдат добавени още сезонни артикули. Общият брой на артикулите - плодове и зеленчуци става над 15, като до края на годината ритейлърът планира да увеличи броя им до 20.

Това обявиха от Kaufland България в четвъртък по време на третата публична дискусия „Нека поговорим за качеството на храната“, посветена на качеството на плодовете и зеленчуците, на която специален гост беше доц. д-р Атанас Савов, декан на Факултет по агрономство в Аграрен университет – гр. Пловдив. Модератор на събитието беше дългогодишният журналист и експерт по темите, свързани с качеството - Биляна Гавазова.

„Българският потребител търси и предпочита качествена родна храна. „Брей!“ е нашият отговор - собствената ни родна марка всъщност е въплъщение на нашата гаранция за качество с печат „от българи за българи“. Това е уникална селекция от над 110 български продукта, произвеждани на родна земя и създадени за родната трапеза", подчерта по време на събитието Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.

Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката „Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и международния сертификат GLOBAL G.A.P. В, стана ясно по време на събитието.

Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България заедно с журналистката Биляна Гавазова демонстрират свежестта на розовият домат под марката "Брей".
Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България заедно с журналистката Биляна Гавазова демонстрират свежестта на розовият домат под марката "Брей".

Допълнение производителите покриват изискванията на социално-отговорния сертификат GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории. Сортовете се подбират чрез множество селекции, при които само най-вкусните и най-познатите на клиента са обект на производство под марката „Брей!“. На етикета им е указан и района на производство.

Продукцията „Брей!“ е резултат от уникалната програма на ритейлъра за Договорно изкупуване на българска продукция. От старта й през 2019 г. до момента броят производители по нея се е увеличил с 50%, както и броят артикули, които те доставят в хипермаркетите на веригата.

Стойността на българските плодове и зеленчуци, изкупени от Kaufland България през изминалата година надхвърля 68 млн. лв., като почти половината от тях са по програмата за Договорно изкупуване. Плановете на веригата включват стойността на изкупената българска продукция да достигне 77 млн. лв. до края на 2023.

Качеството е нещото с което от Kaufland не правят компромис.

„Дългосрочните партньорски отношения с доставчиците и проследяването на процесите от семето до рафта гарантират високото качество на продукцията, достигнала до хипермаркетите за продажба. За да гарантира качеството на плодовете и зеленчуците в хипермаркетите си, компанията прилага строг контрол на няколко нива", посочи отбеляза Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Kaufland пусна 8 нови български плодове и зеленчуци под марката „Брей!“
Kaufland пусна 8 нови български плодове и зеленчуци под марката „Брей!“

Ритейлърът прилага стандарт за контрол на пестицидите, който е по-висок от изискванията на ЕС. Контролът се осъществява чрез ежеседмични лабораторни тестове, проведени в независими лаборатории. В обхвата им влизат 100% от артикулите. От началото на 2023 г. ритейлърът е инвестирал над 300 000 лв. в контрол на качеството на продуктите, предлагани в магазинната мрежа.

В допълнение към това се осъществява ежедневен контрол на стоката, при прием на плодовете и зеленчуците в Централния склад на Kaufland за наличие на пестициди, прогресивни и непрогресивни дефекти, калибър, проверки на етикети и други белези на продукцията в зависимост от спецификацията им. Само плодовете и зеленчуците, които отговарят на изискванията достигат до хипермаркетите на ритейлъра.

Според доцент Савов нуждата от консумация на пресни плодове и зеленчуци и ползите им за човешкия организъм са неоспорими, а за да бъдат определени като качествени, трябва да отговарят на множество изисквания. 

Как може да разберем кога са качествени: 

Трябва да бъдат от чисти семена без наличие на ГМО, чисти от нитрати и пестициди, имат добър вкус и мирис, трябва да са свежи и да нямат наранявания.

Факторите, които влияят на качеството са абиотични – светлина, влага, топлина и хранителни вещества, и биотични – плевели болести, вредители и физиологични процеси, отбеляза още доц. Савов.

Ангажиментът на Kaufland България за обезпечаване качеството на предлаганите стоки и услуги е част от философията на компанията. През януари тази година компанията стартира серия от публични дискусии, посветени на качеството на храната „Да поговорим за качеството на храната“, насочени към предоставяне на експертна информация, свързана с проследяване на качеството на отделни продуктови групи.