При електрическите превозни средства може да има значителна разлика между пробега, оценен от производителя, пробега в реалния свят и пробега според изчисленията на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA), която провежда отделни тестове. Ново проучване доказва, че тези разлики са големи, анализирайки данни от хиляди двежещи се по американските пътища кола на Tesla.

Recurrent Auto, автомобилна търговска и изследователска компания, събра данни от над 12 000 автомобила на Tesla и 360 000 цикъла на зареждане, заедно с обратна връзка от шофьори на Tesla. Оказва се, че при температури под минус 1 градуса, Model Y на Tesla достигна средно само около 45 процента от изчисления обхват на EPA. При по-високи температури, между 21 и 32 градуса, диапазонът се подобрява, поддържайки над 60 процента от оценката на EPA.

Данните от Model S показват подобни резултати. При по-ниски температури електрическият седан губи над 50 процента от обхвата си, но в по-топъл климат запазва около 60 процента от заряда си.

В отделен тест съоснователят и главен изпълнителен директор на Recurrent Скот Чейс установява, че максималният пробег на неговия модел Y от 2021 г. с обхват от 524 км по EPA е само 405 км през топлите месеци между юни и септември в Минеаполис. През декември и януари максималният обхват е съответно едва 302 км и 315 км.

"Собствениците на електрически превозни средства знаят, че пробегът им пада в жегата и студа, но не го виждат на таблото на колата си. Реалността е, че законите на физиката важат за Tesla, която не се различава много от другите производители на автомобили", са изводите на Чейс.

Още няколко фактора влияят на пробега та електрическите коли, а не само температурата. Това са скоростта на вятъра, промените в надморската височина, терена, състоянието на гумите, възрастта и разграждането на батерията.