"След два часа, под натиска на пътниците, донесоха вода и кроасани на всички, които чакат да излетят. Продължават да не ни дават информация", това разказа Мария Христозова, която в четвъртък вечер е чакала 7 часа полет на Wizz Air да излети.
150 пътници са чакали в Италия без никаква информация защо полетът им не е навреме.
"Едно от момичетата, които са сред представителите на наземната компания ни уведоми, че има технически проблем на самолета, като никой не дава гаранция дали той ще бъде отстранен, тоест дали ние може да се качим на този полет и безопасно да пристигнем. Това са 150 човека - възрастни, деца и бебета стоят и чакат да отлетят - резервирали хотели, апартаменти, коли. Абсолютно никой не дава информация", каза още Мария пред БНТ.
Повод са множеството отменени и забавени полети от началото на годината, както и че от подадените 600 жалби, 500 са срещу въпросната компания. В официална позиция на Wizz Air посочват, че са изпълнили над 99% от полетите си от и за България, но до края на работния ден изисканият от тях план не беше внесен.
Само две седмици преди това българи бяха блокирани почти денонощие на летището в Болоня. Системните вреди за пътниците и множеството оплаквания от тази компания са обезпокоили Гражданската въздухоплавателна дирекция. От 600 жалби, подадени към тях от началото на годината, почти 500 са към тази компания. Само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.
На този фон от Wizz Air изпратиха официална позиция, в която заявяват, че се стремят да поддържат най-високите стандарти на удовлетвореност на своите клиенти. Уверяват, че отменените полети са били извън контрола на авиокомпанията и изреждат причини като ограничен контрол на въздушно движение и метеорологични условия. В позицията си от авиопревозвача поемат ангажимент да отговорят на всички жалби, които били натрупани поради технически проблем.