Първите търкания възникват в рамките на европейската автомобилна верига по въпроса за въвеждането на екологичния стандарт Евро 7 - с доставчиците от една страна и производителите на автомобили от друга.
Доставчиците на части и компоненти изпратиха писмо до Брюксел, за да изразят положителното си мнение за новите екостандарти, което е напълно различно от членовете на АСЕА (Асоциацията на европейските автомобилни производители). Писмото, подписано от различни асоциации, включително Clepa (производители на компоненти) и Cecra (сервизи и търговци), беше изпратено няколко дни след началото на дискусията в парламентарната комисия, отговорна за определянето на текста, който да бъде одобрен на пленарната сесия на ЕС.
За разлика от АСЕА, доставчиците не искат промяна или отлагане на новия регламент и дори не поставят под съмнение указанията на Европейската комисия относно разходите за прилагане на Евро 7.
"Европейският съюз се нуждае от своевременно и добре насочено законодателство за Евро 7 за автомобили, ванове, камиони и автобуси, за да подобри здравето и благосъстоянието на своите граждани и по-специално на градското население“, твърдят подписалите се организации, според които "новите стандарти Евро 7 трябва да бъдат приети в рамките на сегашния законодателен орган, за да се гарантира, че хората, живеещи в градовете, могат да продължат да се възползват възможно най-скоро от подобряването на качеството на въздуха, улеснено от намаляването на замърсяването от превозните средства".
Най-голямото разделение е свързано с разходите. Според доставчиците внимателният анализ показва, че "цената, която трябва да платят индустрията и потребителите, е скромна“. Те твърдят, че превозните средства, съвместими с новия екостандарт "ще останат достъпни и освен това всяко евро, инвестирано в технологията Евро 7, ще доведе до пет пъти повече ползи за опазване на здравето и околната среда“.
АСЕА обаче е на мнение, че Европейската комисия е подценила разходите, като цените на колите ще скочат с поне 2 хиляди евро и че въздействието върху околната среда е "изключително ниско“ в сравнение с "изключително високата цена“.