През второто тримесечие на 2023 година гостите са имали почти 153 милиона нощувки в места за средносрочно настаняване в ЕС, резервирани чрез "Еърбиенби" (Airbnb), "Букинг" (Booking), "Експидиа груп" (Expedia Group) или "ТрипАдвайзър" (TripAdvisor). Това е увеличение от 15,8 на сто спрямо същия период на 2022 г., отчита Евростат.
С тази стойност туризмът през платформи продължава да надвишава предпандемичните равнища и е отчел нови рекордни стойности. През април 46,7 милиона нощувки са били резервирани чрез онлайн платформи, което е растеж от 19,5 на сто спрямо април 2022 г. През май броят им е нараснал до 47,6 милиона нощувки (+22,6 на сто спрямо май 2022 година) и през юни общият им брой е бил 58,7 милиона нощувки (+8,4 на сто спрямо юни 2022 година).
През първата половина на 2023 г. гостите са прекарали около 237 милиона нощувки в ЕС, резервирани посредством платформите за краткосрочно настаняване. Това е значителен растеж спрямо 2022 година (199 милиона нощувки ; +18,8 на сто), като прекараните нощувки значително надвишават предпандемичните равнища (193 милиона нощувки през 2019 година; +22,6 на сто).
Докато традиционните морски дестинации продължават да са популярни през годината, то други региони с по-изразена сезонност се повяват в топ 20 през зимните месеци на 2023 г. Най-популярните региони за краткосрочно настаняване чрез онлайн платформи през първото тримесечие на 2023 г. са Рон-Алп във Франция (5,2 милиона нощувки) и испанските региони - Канарски острови (5 милиона) и Андалусия (4,3 милиона). Региони, зависещи от зимния туризъм, като Тирол в Австрия (1,9 милиона) също са напред в класацията.
Във водещите 20 региона Франция и Испания имат пет региона, Италия и Португалия три, а Полша и Унгария - по 1.