Социалната мрежа Екс (X), позната до неотдавна като "Туитър", скоро ще пусне два нови абонаментни плана, предаде БТА. Първият ще бъде на по-ниска цена, ще разполага с всички налични функции, но при него ще фигурират реклами, докато при втория, по-скъп план, няма да има реклами, съобщи ръководителят на "Екс" Илон Мъск в публикация в платформата, предаде Ройтерс.
Мъск, който през октомври 2022 г. пое ръководството на социалната мрежа, носеща тогава името "Туитър", се опитва да увеличи приходите й, като таксува потребителите допълнително. Той също така приканва рекламодателите да се върнат обратно към "Екс", които прекратиха рекламирането чрез платформата, след като Мъск уволни повечето й служители и разпусна екипите за модериране на съдържанието.
Мъск призна, че приходите на "Екс" са били засегнати и обвини активисти, че оказват натиск върху рекламодателите.
Въпреки че не предостави повече подробности за абонаментните планове, по-рано тази седмица "Екс" предложи няколко ограничения за нови потребители, които не искат да плащат допълнително. Социалната мрежа започна да таксува новите потребители с 1 долар в Нова Зеландия и Филипините, тествайки нов абонамент.
Тези, които изберат да не плащат абонамента, ще могат да предприемат действия "единствено за четене", включително на публикации, гледане на видеоклипове и следване на акаунти. Те обаче няма да могат да харесват публикации, да отговарят, да публикуват повторно, да цитират или да отбелязват публикации.
Миналата седмица Европейската комисия започна разследване на Екс, проверявайки дали отговаря на новите технологични правила за незаконно и вредно съдържание след разпространението на дезинформация на платформата след атаката на "Хамас" срещу Израел.