Пълен срив на услугите на втория по големина австралийски мобилен оператор, "Оптус" (Optus), парализира телефонните и интернет връзки на над 10 милиона души, или близо половината от населението на Австралия, предадоха световните агенции.
В ранните сутрешни часове потребители в цялата страна не можеха да провеждат разговори или да използват интернет.
Връзките вече са възстановени, съобщи телекомуникационният оператор, цитиран от Ройтерс.
Според телевизионния канал "9Нюз" това е най-голямото прекъсване на телекомуникациите в историята на Австралия.
"Това е много необичайно събитие и веднага щом разберем какво точно се е случило, ще предоставим подробна информация", каза управляващият директор на "Оптус" Кели Байер Росмарин.
Не се знае какво е причинило прекъсването, но властите изключват възможността за кибератака.
Прекъснати бяха интернет, мобилните услуги и връзките с някои държавни служби, включително телефонните връзки с болниците и службите за спешна помощ.
На сайта си "Оптус" посъветва клиентите, на които се налага да се обадят на службите за спешна помощ, да намерят член на семейството или съсед в мрежата на друг оператор, който може да им помогне.
Прекъсването предизвика хаос в мрежите на обществения транспорт в някои градове и срив в системите за мобилни плащания.
"Оптус" е вторият по големина доставчик на телекомуникационни услуги в Австралия след "Телстра" (Telstra). Миналата година компанията попадна в новините, след като хакери откраднаха поверителни данни от милиони австралийци при атака срещу системата на "Оптус".