Китайският гигант CATL пуска в производство първите копия на второ поколение батерии, пълни с натрий. Очаква се прототипите на новата натриево-йонна батерия да заработят на 100% през следващата година и да навлязат на масовия пазар най-късно  през 2027 г.

Това би трябвало да означава значителен спад в цените на електромобилите, защото натриевите батерии са значително по-евтини от тези с литий. Цената също трябва да е еквивалентна на тази на пакетите LFP (литиево-желязо-фосфатна батерия) през 2025 г., но да стане 70% по-евтино от 2027 г. благодарение на икономиите от мащаба с тръгването на масовото производство.

Предимството на натриевата батерия не е само финансово. Всъщност, според CATL, тези нови батерии са изключително устойчиви на студ - до  минус 40 градуса не показват загуба на мощност.  И тези клетки биха могли дори лесно да се презареждат при минус 30 градуса.

CATL все още не съобщава енергийната плътност на тази натриева батерия от второ поколение. Компанията се надява да получи 200 Wh/kg от натриево-йонните акумулатори. Това е много по-добре от сегашните (105 Wh/kg) или LFP (между 140 и 160 Wh/kg), но по-малко от традиционната литиево-йонна батерия, която достига до 300 Wh/kg.