Много шофьори продължават да карат със зимни гуми и през лятото. Това обаче не е добра идея. Зимните гуми са по-меки от летните и се износват повече при високи температури, но това не е единствената причина за смяната им. Има и по-сериозна, това е сигурността. Германският автомобилен клуб (ADAC) обяснява, че зимните гуми през летните месеци могат да увеличат риска от инциденти.
Използването на зимни гуми през преходния период (май/юни) е по-малко критично, тъй като температурите все още не са постоянно високи. В средата на лятото зимните гуми са риск за безопасността поради високите температури на асфалта. Зимни гуми с почти пълна дълбочина на грайфера (четири-пет милиметра) не трябва да се използват през лятото, а трябва да се запазят за следващата зима. При гумите с намалена дълбочина на профила дефектите може да са по-малки, показа тестът на ADAC. Отново, протекторът не трябва да е по-малък от три милиметра, тъй като това увеличава риска от аквапланинг.
Зимните гуми са особено опасни при бързо шофиране или при високи температури на асфалта. Високите скорости могат да причинят прегряване на гумата, което може сериозно да повлияе на нейните характеристики. Особено при напълно натоварен автомобил. Високите температури и големи натоварвания водят до по-силно нагряване на протекторната повърхност и недостатъчно сцепление.
ADAC тества три модела зимни гуми с различна дълбочина на грайфера при топло време и ги сравни с летни гуми. На сух път спирачният път от 100 км/ч до пълно спиране със зимни гуми е значително по-дълъг. При температура на асфалта от 30 до 36 градуса, в момента на спиране на колата с летни гуми спирачният път е 36,3 метра, а автомобилът със зимни гуми е бил с 37 км/ч със спирачен път 41,9 метра.