Няколко опасни места ще бъдат оправени още през май

Цветна настилка, светещи през нощта надписи за изостряне на вниманието на водачите, възстановяване на счупени мантинели и нови пътни знаци - това са най-разпространените ремонтни дейности по 36 опасни участъка от пътната мрежа, които пътната агенция ще прави това лято. Планът за действие за обезопасяване на опасните участъци бе публикуван в петък от пътната агенция заедно с подробна карта на самите участъци.

Тези отсечки и кръстовища са само в 16 области от страната плюс Столичната. Там е предвидено

обезопасяване на първите 600 метра от магистрала “Струма”,

които попадат на територията на жк “Люлин”. Там се оказало, че забавителните шлюзове на магистралата са с напълно изчезнала маркировка. Освен това трябва да се сложи шумна маркировка на входовете на огромните кръстовища, където магистралата пресича два от булевардите на жк “Люлин”. Сега там от максимално разрешените за магистрала 140 км в час водачите трябва изведнъж да намалят до 50 км в час за населени места и много от тях често не си правят труда да спазват ограничението.

Освен това се оказва, че

всеки вход и изход от магистралата има различни ограничения за скоростта,

които ще трябва да се уеднаквят. Самият проект трябва да се направи до края на април, новите знаци да се монтират до края на май, а целият проект за обезопасяване трябва да е готов до края на юни.

Най-дълъг срок - до 15 август, е даден за обезопасяването на един участък от 100 метра, който се намира на 42 километра преди Видин. Там най-често катастрофират тирове, защото има много остър завой, в който видимостта е намалена. На мястото ще се монтират колчета по средата на пътя, но освен това скоростта на движение трябва да се сведе до 30 км в час. Най-много време ще отнеме обаче да се оправят деформациите, които

не са само в асфалта, а и в основата на пътя,

и след това отгоре да се постави шумна напречна маркировка и флуоресциращи ленти.

В Русенска област най-тежко е положението с кръстовището край град Бяла, отдавна известно у нас като “триъгълника на смъртта”. То бе ремонтирано преди 4 години, но докато магистралата Русе - Велико Търново стигне дотук, ще минат поне още 3 години. Сега асфалтът и бордюрите на кръстовището са деформирани, а поставените преди време осветителни тела са изпочупени или изобщо не светят, защото няма кой да ги поддържа. Единствено за този проект няма поставен краен срок. Причината е, че обезопасяването вече е започнало по съвместен проект между АПИ и общината в Бяла.

Има 5-6 проекта за обезопасяване, които ще са готови още до края на май, тъй като

не изискват почти никаква подготовка

Те са най-вече в Североизточна България и по-специално във Варна или са свързани с местата, на които магистрала “Хемус” прави връзка с други пътища. На тези участъци ще се подменят предупредителни пътни знаци, ще се възстановява маркировката и ще се поправят счупени мантинели.

Новият участък на “Хемус” от Боаза до пресичането на пътя Луковит - Угърчин ще бъде пуснат за движение още в началото на юли, съобщи при инспекцията си на обекта регионалният министър Иван Иванов. 16-километровата отсечка,

чието изграждане се забави с 4 години,

ще облекчи пътуването към Варна, Ловеч и Плевен, включително и в района, в който стана трагичният инцидент със Сияна

Министърът информира, че съгласно сключените договори и разчети се очаква след издаване на необходимите разрешения за строеж цялата останала магистрала до Буховци да бъде построена до края на 2029 г.

“Надявам се да няма проблеми при отчуждаването на земите и останалите процедури”, подчерта Иванов. Той обясни, че останалите участъци са в различен етап от строителния процес, и изрази съжаление, че заради спиранията в последните четири години има доста за наваксване.

“Проведох среща с целия личен състав на Агенция “Пътна инфраструктура” след казаното от бащата на загиналата при тежката катастрофа Сияна, че

на служители на агенцията е бил оказван натиск да не протестират

Колегите ме увериха, че няма оказван натиск. Във всеки един момент, когато искат, те могат да изразят гражданската си позиция по различни теми”, каза министър Иванов. “Проведохме един нормален разговор със служители на АПИ, за да ги успокоя, да работят нормално, да си изпълняват нормално служебните задължения, защото наистина обстановката е доста напрегната”, каза министърът.