Луксозният SUV Toyota Century е най-скъпата кола на японската марка и е известен с това, че всеки детайл по колата е изпипан до съвършенство. Премиерата на новия SUV Century беше преди няколко месеца и Toyota вече бавно разкрива подробностите за сложността на този продукт. От цели 1500 служители са избрани най-добрите 40, които ще могат да сглобяват този модел.
Работниците трябвало да преминат изпит от три части. Първо са били препитвани в основни знания и умения, а след това са писали изпит по история, строителство и всичко, свързано с Century. Накрая са били подложени и на практически изпит. Един от преминалите успешно изпитите и Хироки Танака.
"Писменият изпит бе по-труден от практическия, с 200 въпроса, но го издържах, като хванах здраво учебниците за първи път от дните ми в колежа", казва Танака пред Toyota Times. "Научих много нови неща, от историята на Toyota и Century до уникалните висококачествени техники за производство на автомобили. Това беше безценно преживяване." 35-годишният работник е в Toyota от 2007 г., а знания и опит е натрупал на производствената линия на Land Cruiser.
И докато други тойоти позволяват отклонение от 20 процента във въртящия момент, в този модел е само 5 процента. Всеки винт е затегнат 12 пъти по-дълго, отколкото при обикновена Toyota, като накрая се затягат с динамометричен ключ с дигитален дисплей и запис на всички операции. Затяга се с въртящ момент до 150 Nm, времето за затягане е до 12 пъти по-дълго от това на обикновените тойоти.
Всичко това забавя производството, но и вдига качеството на продукта. Най-много три екземпляра от тази лимузина се сглобяват всеки ден в завода през четири основни етапа на производство. Накрая колата преминава през щателна проверка и се доставя на купувача, който преди това е платил поне 150 000 евро.