Уилям Ли, съосновател и главен изпълнителен директор на китайската компания Nio, лично тества новата 150 kWh полутвърда батерия (SSB). Докато управляваха големия седан Nio ET7, Ли и неговият навигатор достигнаха пробег от 1044 км с 3% оставащ капацитет на батерията. Това най-вероятно щеше да осигури едни допълнителни 30 км обхват.

14-часовото пътуване бе предавано на живо онлайн, започвайки в неделя в 6,32 сутринта в станцията за смяна на батерии (PSS) в Шанхай. Първият навигатор на Ли беше Шен Фей, директор на Nio Power. По време на пътуването Уилям разкри, че батерията от 150 kWh вече е била тествана по затворен маршрут, поставяйки рекорд за масово произвеждани електрически превозни средства, изминаващи 1145 километра.

92% от времето (957 км) ET7 се движеше под Navigate-on-Pilot+ (NOP+), системата за автономно шофиране на Nio. Максималната скорост бе ограничена до 90 км/ч, а консумацията на енергия е 13,2 kWh/100 км. Средната скорост за пътуването е 83,9 км/ч. Времето за пътуване е 12,4 часа без спирките и почивките или общо 14 часа.

На теория Уилям Ли може да смени батерията при изчерпване на мощността и да получи още 1000 км пробег за три минути.

Температурата по време на теста бе между -2 и 12 градуса. Най-студеното време беше в началото на теста рано сутринта в Шанхай. Средната температура в купето бе 20 градуса. Товарът на колата беше около 190 кг (двама възрастни, оборудване и други вещи).