Въпреки че понякога пълното не е проблем, зареждането на електрическа кола до 100 процента трябва да се избягва. Ако се пълни до края, животът на батерията и очакваният електрически пробег на автомобила ще намалеят.

Литиево-йонните батерии, които захранват по-голямата част от електрическите автомобили, са най-ефективни при нива на зареждане между 20 и 80 процента, пише Motoringelectric.

Затова и от Hyundai светват клиентите си: "Препоръчително е да зареждате колата до 80 процента. Въпреки че това ще намали обхвата в краткосрочен план, можете да увеличите живота на батерията. Друго предимство е, че оставяте място за регенеративно спиране, което често се изключва, ако батерията е напълно заредена - за да се избегне презареждане на батериите."

Мнението на Hyundai се споделя и от боса на Tesla Илън Мъск, който в отговор на въпрос относно пълното зареждане казва: "При 100 процента зареждане регенеративното спиране не работи, защото батерията е пълна, така че колата е по-малко ефективна".

Ford, който предлага електрическия модел Mustang Mach-E наред с други коли, също предлага подобен съвет: "За повечето електрически автомобили на Ford препоръчителното ниво на зареждане е 90 процента. Избягвайте да зареждате до 100 процента, когато не се нуждаете от този обхват. Препоръчваме ви да напълните колата докрай, ако пътувате на дълги разстояния."

Зареждането между 20 и 80 процента е ключово, ако искате да запазите пробега на колата си в дългосрочен план и да поддържате батерията си в отлично състояние за по-дълго време, пише Motoringelectric.