Авторът - Георги Георгиев събра в едно националния трикольор, еврото и евромонетите
Логото за европейската валута събра в едно трикольора, еврото и евромонетите. Във финансовото министерство бе представен победителят в конкурса - 24-годишния Георги Георгиев от Пловдив. Той сподели, че за изработването му стъпил върху легендата за хан Кубрат и снопа пръчки. Според него, слоганът „Единството е силата" бил най-краткият вариант на легендата, а именно, че единството е сила, тъй като ставаме единни с ЕС и по отношение на единната европейска валута, заяви победителят от конкурса за избор на лого и слоган. За откупуване на авторските права младежът е получил 20 хил. лева.
Конкурсът беше обявен в края на октомври, като участниците имаха един месец да изработят и представят своите проекти. След изтичане на срока бяха получени 22 проекта, както от физически лица, така и от фирми.
Оценката и избора имаха два етапа- документите на кандидатите бяха разгледани за допустимост, а след това жури оцени тяхната художествена стойност. Бяха отстранени 6 кандидата- трима заради несъответствия с изискванията в регламента, и още трима заради нарушен принцип на анонимност на подадените проектни предложения и несъответствия с изискванията към проектните предложения.
Останалите 16 проекта бяха оценени от жури, в което бяха представени професионалисти от БНБ, от сферата на художествените и визуалните изкуства - доц. д-р Светлин Балездров от Националната художествена академия, Кирил Златков от Съюза на българските художници, Александър Христов от Българската асоциация на ПР агенциите и Петър Кесерджиев от Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на Министерството на финансите и на Министерския съвет.
След представянето на проекта, зам. - финансовият министър Ивайло Яйджиев сподели, че страната ни е покрила всички критерии за присъединяване, с изключение на инфлацията. Той обаче бе категоричен, че кривата на инфлацията, която имаме в последните две години, „върви към своя край". И добави, че имаме една от най-ниските инфлации спрямо страните от Централна и Източна Европа. Конвергентният доклад за готовността ни трябва да бъде готов през юни, вместо през май, заради евроизборите
Главната цел на кампанията за приемането на еврото зам.министърът припомни, че целта и не е да се дебатира „за" или „против" приемането на еврото, а да информира и така да се ограничи дезинформацията.