Volkswagen Golf вече е актуализиран, става по-умен и по-мощен Това вероятно е последната модернизация на Golf преди преминаването му към изцяло електрически вариант.

Германската компания върна класическите бутони на волана вместо сензорните панели. Колата има повече мощност и пробег. Емблематичният модел навършва 50 години тази година. Външно Golf не се е променил много, но в интериора има нова медийна система с вграден ChatGPT, електромоторите са станали по-мощни и обхватът на плъгин хибридната версия PHEV се увеличи на кооло 100 км само на ток.

В купето се появи нов екран на мултимедийната система с размери 10,4 или 12,9 инча, в зависимост от конфигурацията, взет от моделите ID. Сензорните бутони за управление на климатика вече са осветени. В Европа е обещано Golf да бъде оборудван с изкуствения интелект ChatGPT, който ще работи с гласовия асистент IDA, като взаимодействието с него трябва да стане по-ефективно и интуитивно. Няколко нови асистента също ще бъдат добавени към арсенала на автомобила, включително Park Assist Pro, който ще ви позволи да паркирате колата със смартфона.

Базовият Golf ще получи 1,5-литрови двигатели с мощност 116 и 150 конски сили. Във версията без електрическа добавка те са съчетани с шестстепенна механична скоростна кутия, във версията eTSI - седемстепенна автоматична трансмисия DSG.

Plug-in хибридът Golf произвежда същите 204 конски сили, докато по-спортният Golf GTE е добавил 27 конски сили (272 к.с.). И двата са оборудвани с шестстепенна DSG скоростна кутия и задвижване на предните колела. Освен това капацитетът на батерията на хибридите е увеличен от 10,6 на 19,7 киловатчаса, благодарение на което електрическият пробег се увеличава до 100 километра. Скоростта на зареждане също се увеличи: вече можете да използвате източник на постоянен ток, който ще попълни захранването с енергия от 10 до 80 процента за 25 минути.

Дизелите остават в гамата без никакви подобрения. Двулитровият TDi развива 116 конски сили в тандем с шестстепенна механична скоростна кутия, а по-мощният двигател със 147 конски сили се задвижва от робот DSG. И двата варианта са с предно задвижване. GTI, който ще се предлага от пускането на Golf, стана с 20 конски сили по-мощен и вече развива 265, но без механична трансмисия - само със седемстепенна DSG.

Това беше продиктувано от желанието да се играе на сигурно преди приемането на стандартите Евро 7, които в крайна сметка бяха смекчени. И накрая, през втората половина на 2024 г. на пазара ще излязат обновените Golf GTI Clubsport, Golf R и Golf Variant R. А дебютът на модификации с пълно задвижване с двигатели TSI е планиран за 2025 г.