В най-новия екотест на Германския автомобилен клуб (ADAC) е тествана гама от 39 нови електрически автомобила. За тази цел ADAC използва тестови цикли, които сам е създал, комбинирайки WLTP консумация и при шофиране по магистрала. Това е стъпка по-близо до реалността от измерванията на WLTP, които производителите използват, за да определят своите официални цифри за пробег.
Според ADAC пробегът през 2023 г. е бил средно със седем километра по-дълъг в сравнение с предходната година. За тестваните електрически автомобили обаче средната стойност е 393 километра. За сравнение, през 2021 г. електрическите автомобили имаха среден пробег от 333 километра, след това през 2022 г. имаше голямо увеличение и след това по-малко увеличение през миналата година. Сред електрическите автомобили, тествани през 2023 г., Hyundai Ioniq 6 имаше най-голям пробег ADAC измери 555 километра. Общо осем от 39 електрически коли (20,5%) са имали пробег от поне 500 километра. BMW iX xDrive50, което беше тествано през 2022 г., постигна най-дълъг пробег до момента с 610 километра.
Текущият ADAC Ecotest също показва, че в повечето случаи по-добрият обхват не се постига чрез инсталиране на по-големи батерии или нова технология за батерии, а чрез намаляване на консумацията на енергия поради по-ефективни двигатели и по-добра аеродинамика. Средно тестваните електрически автомобили са консумирали 19,7 kWh/100 км през 2023 г., докато през 2022 г. консумацията е била 21,1 kWh/100 км. В екотеста, проведен през 2023 г., Hyundai Ioniq 6 е най-икономичен с разход от 15,5 kWh/100 км. VW e-Up има най-ниската обща измерена консумация до момента от само 13,7 kWh/100 км, регистрирана в Ecotest 2021. От друга страна, Audi Q8 e-tron Sportback 55 е с най-висока консумация в Ecotest 2023 с 24 kWh/100 километри.