Дългоочакваният ренесанс на пренебрегваната през последните десетилетия легендарна марка Lancia най-накрая започна с първия електромобил на автомобилния производител. Изцяло новата Lancia Ypsilon бе официално показана преди публичния си дебют, който ще се състои в Милано на 14 февруари.
Суперминито бе представено в ексклузивното лимитирано издание Cassina. Lancia планира да произведе 1906 от тази специална първа серия "номерирани и сертифицирани бройки" в чест на годината на основаване на марката.
Голям акцент е поставен върху висококачествените материали и уникалните дизайнерски характеристики, така че салона да колата да наподобява италианска всекидневна. Това усещане е подчертано благодарение на сътрудничеството с Cassina, италианска марка за мебели от висок клас, която участва в избора на материали и цветове. Открояващите се характеристики включват тапицираните с кадифе седалки с носталгичния мотив "канелони" и кръглата централна конзола, която прилича на масичка за кафе.
Новият Ypsilon е и първият модел, който представя информационно-развлекателната система SALA (Sound Air Light Augmentation) на Lancia, която ще намери своето място в цялата бъдеща гама. Цифровият кокпит има оформление с двоен екран, докато осветеното кълбо в горната част на таблото вероятно служи като виртуален асистент, подобрен с AI.
Lancia не разкри техническите спецификации на новия Ypsilon, фокусирайки се върху екстериора и интериора му. Единствената официална предоставена цифра е WLTP пробегът, който е 403 км с едно зареждане. Този обхват вероятно се постига чрез използването на 54 kWh батерия, която се споделя между различни Stellantis EV със същия размер и платформа.
Електрическият хечбек на "Ланча" ще бъде последван от хибридна версия, която се очаква да наследи мекохибридния 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор на автомобилния производител.
Докато произвеждана в момента вече 13-годишна Lancia Ypsilon е налична само в Италия, новото поколение ще се продава на повече европейски пазари, след разширяването на дилърската мрежа на марката.