Организациите, които продължават протестите, са с неизвестна членска маса за разлика от Българската аграрна камара, твърди организацията

Разцепление в Българската аграрна камара (БАК) няма, заявява в своя позиция организацията. В нея се подчертава, че камарата продължава да отстоява исканията на членовете си, зад които стоят над 10 хиляди земеделски производители и, като отговорна институция, защитава интересите на всички земеделски производители.

До позицията им се стигна, след като инициативен комитет, включващ 26 браншови организации от сектора "Земеделие", категорично обяви, че не подкрепя договореностите, постигнати на срещите на правителството с няколко земеделски организации. Затова на 13 февруари протестите продължават протести, съобщиха вчера от Инициативния комитет.

В събота земеделски производители блокираха за два часа пътя за граничния пункт „Илинден – Ексохи" край село Садово, припомня БТА. В протеста се включиха представители на Националната асоциация на картофопроизводителите, както и зърнопроизводители и животновъди.

"Ескалирането на протести, вместо конструктивни разговори в ситуация на предстояща ротация в изпълнителната власт, придава политически нюанс и преследване на лични цели, от което БАК категорично се разграничава", заявяват обаче от Камарата. „Организациите, които продължават протестите, са с неизвестна членска маса за разлика от Българската аграрна камара. Ето защо настояваме пред правителството да бъде приет закон за браншовите организации и аграрната камара, която да „изсветли" и легитимира всички структури в аграрния сектор", настояват от организацията.

От камарата изтъкват, че до момента представителят на Националната асоциация на картофопроизводителите (НАК) не е депозирал в БАК решение на УС на НАК, което да е в противоречие със становището им по отношение на водените преговори и подготвяното споразумение с правителството.

"Българската аграрна камара приема продължаването на протестите като пиар акция, която обслужва политически цели и призовава земеделските производители да не се поддават на внушения, които целят решаването на лични, а не браншови проблеми, пише в позицията.