В цяла Европа големите градове предприемат стъпки за премахване на колите от градските центрове. В Берлин обаче властите обръщат курса, като увеличават ограничението на скоростта от 30 на 50 км/ч и ще строят нова градска магистрала.
Това е резултат от политически борби между еколози и консерватори. Новият консервативен кмет Кай Вегнер (ХДС) проведе цялата си кампания с идеята да върне място на автомобила. Така Берлин заема противоположна позиция на случващото се в Париж, Барселона и Брюксел. Новият кмет дори каза, че не иска "велосипедни алеи да забавят трафика, защото времето също е пари."
Така ограничението на скоростта е увеличено от 30 на 50 км/ч, което не е проблем, тъй като властите смятат, че целите за замърсяване са постигнати поради спада в броя на дизеловите автомобили, по-ниските емисии от новите бензинови коли и навлизането на електромобилите.
Кметството на Берлин е с твърда позиция и относно паркирането: трябва да остане просто и достъпно. Така столицата на Германия няма да последва Париж, където наскоро утроиха цените за паркиране на SUV. Жителите на Берлин плащат средно символичните 12 евро на година, а градът изгражда паркинги, където е възможно. Дори реши да построи нов участък от магистрала.